داعش 5 شهروند افغان را اعدام کرد

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniداعش 5 شهروند افغان را اعدام کرد
داعش 5 شهروند افغان را اعدام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو کودک داعشی دو تن از این اعدامی ها را اعدام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه تروریستی داعش ۵ شهروند افغان را اعدام کرد که دو نفر از این اعدامی‌ها به دست دو کودک داعشی اعدام شدند. این گروه تکفیری با انتشار ویدئویی صحنه‌های هولناک این جنایت را به تصویر کشیده است. داعش اعلام کرده که این افراد به جرم جاسوسی برای حکومت افغانستان که منجر به کشته شدن شماری از نیروهایش شده اعدام می‌کند. در تصاویر انتقامی و خونخواهی داعش دو کودک داعشی به وسیله اسلحه کلت دو جوان به نام‌های «احسان الله» و «رفیق الله» را از پشت سر هدف قرار داده و اعدام کردند. در ادامه سه جلاد دیگر داعش سه جوان به نام‌های «عبدالصمد»، «شکیل» و «عبدالرشید» را به قتل رساندند. یکی از قربانیان با چاقو سر بریده شد و دو تن دیگر به وسیله اسلحه از فاصله سر هدف قرار گرفته و کشته شدند.
در مورد محل اعدام این شهروندان جزئیاتی ارائه نشده است.
ولسوالی اچین ولایت ننگرهار در شرق افغانستان خاستگاه اصلی نیروهای داعش در این کشور به حساب می‌آید.
داعش در آغاز سال ۲۰۱۵ در افغانستان جای پا باز کرد. ولایت ننگرهار تنها قرارگاه این گروه عنوان می شود، اما از حضور پراکنده این گروه در دیگر ولایت‌ها نیز گزارش می‌شود. این عناصر تکفیری در شرق افغانستان از ماه ها به این سو هدف حملات هوایی آمریکا قرار دارند.

امریکا در ماه اپریل در ننگرهار بزرگترین بمب غیر هسته ای موسوم به مادر همه بمب‌ها را با تمام تجهیزات آن بر مواضع داعش پرتاپ کرد. با وجود آن به نظر می رسد که مبارزه علیه داعش چندان آسان نیست. این گروه تا به حال عامل چندین حمله خونبار در کابل پایتخت بوده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала