اینوپولیس: هدف بعدی تعیین شده برای کمپنی های تخنالوژیکی روسیه

© Sputnik / Maksim Bogodvidاینوپولیس: هدف بعدی تعیین شده برای کمپنی های تخنالوژیکی روسیه
اینوپولیس: هدف بعدی تعیین شده برای کمپنی های تخنالوژیکی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بهارت کمار (K Bharat Kumar) در مقاله منتشره در روزنامه «The Hindu» چاپ هند می نویسد، جوان ترین شهر روسیه به IT- سرمایه چشم دوخته: برای جلب کمپنی های- IT پوهنتون عالی تخنالوژیکی تاسیس شده است.

اینوپولیس — شهر بسیار فعال می باشد. حالا در اینجا دو هزار نفر به سر می برند، یک افسر پولیس کار میکند و یک بس برقی در طول تمام راه های 40 کیلومتری شهر فعالیت مینماید. طبق پلان، جمیعت شهر به زودی تا 150 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
جوانترین شهر روسیه مطابق شیمای پارک های تخنالوژیکی تامینات پروگرامی هند (STPI) سازماندهی شده، جای که به کمپنی های که مصروف امور طراحی و فروش تامینات پروگرامی می باشند، تخفیف های مالیاتی داده میشوند. سازماندهی آن نیز به تلاش کشورهای جنوب آسیار به خاطر توسعه IT- کلاسترها به سطح منطقوی شباهت دارد. ولی، برعلاوه این همه، در اینجا همچنان حلقه وجود دارد که در منظره- ITهند وجود ندارد و بصورت مشخص این — برنامه تعلیمی است که به کمپنی ها امکان کسب آنچه را فراهم می سازد که آنها به ان نیاز دارند. در اینجا پوهنتون تاسیس شده که به تحصیل در عرصه تخنالوژی های اطلاعاتی اختصاص یافته و در عین حال فارغان در باره کارکردن در یکی از کمپنی های اینوپولیس حد اقل در جریان 18 ماه تعهد می سپارند.
شهرک اینوپولیس که در فاصله 800 کیلومتری شرق مسکو قرار دارد، دو سال قبل بنیانگذاری شده است. شهر دروازه های خود را بروی IT- کمپنی ها گشوده است، مسکن ارزان قیمت را پیشنهاد میکند، تا کارمندان، و بدینوسیله، استخدام کنندگان را جلب نماید.
طبق پلان، IT- کمپنی ها در اینجا نمایندگی های شان را خواهند گشود.
روسلان شاگالییف، شاروال 37 ساله اینوپولیس در مصاحبه با روزنامه «The Hindu» گفت:«در اینجا تقریباً 56 کمپنی با تعداد کارمندان از 5 تا 300 نفر کار میکنند».
در نظر می باشد که تعداد باشندگان در جریان سه سال به 10 هزار نفر خواهد رسید. در 50 هکتار زمین که از جمله 1200 هکتار، برای توسعه شهر تخصیص داده شده، تعمیرات دفاتر، پوهنتون، مکتب، اپارتمان ها و مجتمع سپورتی قرار دارند.
شاروال خبر داد:«در شهر حد معین مالیاتی عملی میشوند و سبسایدی های مختلف در باره اجاره مسکن پیشنهاد میگردند» و افزود که معاشات در اینجا نسبت به IT- کلاسترهای مسکو پائینتر اند که IT- کمپنی ها را برای سازماندهی نمایندگی های شان در اینجا تشویق میکند. او گفت:«مالیات بر معاشات در همه جا 35% است، ولی در اینجا کارفرما فقط 17% می پردازد».
اجاره اپارتمان یک اطاقه کاملاً مجهز در اینجا مبلغ 7400 روبل، ولی در مسکو به خاطر عین اپارتمان پول به مراتب بیشتر پرداخته می شود. شاروال شاگالییف در پاسخ راجع به اولویت های کنونی خود گفت:«ما باید مسکن بیشتر برای کارمندان اعمار کنیم، تا کمپنی های بیشتر را جلب کنیم».
دمیتری چرنیشیف، آمر گروپ 40 طراح از شش شهر که در «بارس گروپ»، کمپنی مربوط به مرکز ملی اطلاعاتی ساختن، شعبه تخنالوژیکی که در کارپوریشن دولتی شامل است، میگوید:«من به اینوپولیس به خاطر آمدم، تا در راه روزانه 1500 روبل مصرف نکنم». او با تبسم افزود:«من به کار پیاده میروم، اطفال من به مکتب خوبی میروند و در هیچ جا در جهان من از کلکین اطاق خواب خود دیدی به جنگل داشته نمی توانستم».
شهر اینوپولیس مدیون موجودیت پوهنتون است که فعالیت خود را دو سال قبل از تاسیس شهر آغاز کرده بود. الکساندر تورماسوف، رئیس پوهنتون اعلام داشت:« شهر اینپولیس بدون پوهنتون — اصلاً یک نوع مجموعه عمارت ها می باشد».
در حال حاضر در اینجا 554 محصل مصروف تحصیل اند. در سال گذشته تعداد محصلان را 313 نفر تشکیل میداد، در عین حال 9 هزار درخواست از کشورهای مختلف جهت تحصیل در اینجا سپرده شده بودند. در چوکات برنامه لیسانس در عرصه تخنالوژی های اطلاعاتی در چهار رشته تخصصی:«سیستم های اداره معلومات زیاد»، «مغز مصنوعی/ روبوت تخنیک»، «اداره طرح های تامینات پروگرامی»، و «بی خطری سیستم ها و شبکه های کمپیوتری»، تربیه کدرها صورت می گیرد. در پوهنتون همچنان متخصصین به سویه ماستری نیز تربیه میشوند.
تورماسوف افزود:« معمولاً 30% بهترین فزیکدانان جهان —روس هستند. ولی از جمله 400 متخصص عمده در عرصه تخنالوژی های اطلاعاتی فقط 5،2% — از روسیه می باشند».
رئیس گفت: ما میخواهیم ، تا بصورت دایمی در پوهنتون 5 هزار نفر مصروف تحصیل باشند و تا همه سال ما یک هزار نفر جلب نمائیم. در سال گذشته به دو محصل در هند دعوت نامه جهت تحصیل در پوهنتون ارسال شده بود، ولی آنها به علل متختلف دعوت نامه ها را نه پذیرفتند». او افزود که امسال ده دعوت نامه ارسال شده است.
بخش اعظم مخارج تحصیل به سویه لیسانس به حساب گرانت ها تامین میشوند، در بدل یک محصل در سال ما مبلغ 2،1 تا 4،1 میلیون روبل دریافت میکنیم. به گفته پروفیسور تورماسوف، این بیشتر از معاش اوسط در روسیه می باشد.
کارپوریشن دولتی «روستیخ» که کار مساعدت در امر تحقق سیاست دولتی در عرصه انکشاف صنعتی در صنایع، مانند طیاره سازی، انرژی اتمی و هلیکوپترسازی را تحقق می بخشد، نیز با پوهنتون کار مشترک پیش می برد.
پوهنتون در عرصه سیستم اداره کومپلکسی ترافیک، روبت تخنیک و دیگر عرصه ها کارهای مهم پیش می برد. به گفته پروفیسور تورماسوف، توامیت نتائیج پروژه تحقیقاتی با نتائیج پروژه های دیگر در عرصه روبوت تخنیک، مربوط به تمثیل حرکات مفصل های انسان و حرکت متوازن روبوت ها، به این منجر شده میتواند که روبوت ها خواهند توانست اجرای کارهای خطرناک را بردوش گیرند که در حال حاضر انسان به اجرای آنها مجبور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала