تهدید نظامی انگلستان به حملات هاکری

© AFP 2023 / Yoshikazu TsunoМинистр обороны Великобритании Майкл Фэллон
Министр обороны Великобритании Майкл Фэллон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا گفت که کشورش آماده است به حملات سایبری پاسخ نظامی ارئه دهد.

به گزارش اسپوتنیک ، مایکل فالون، به مهاجمان سایبری که کشورش را هدف قرار دهند، رسماً اعلام جنگ کرد و تهدید کرد که پاسخ این کشور به مهاجمان، تمامی دامنه‌های ممکن را شامل خواهد شد.
در بخشی از صحبت‌های وی آمده است: «به حمله سایبری مخرب به انگلستان که می‌تواند در هر زمینه‌ای، ازجمله بحر، زمین، هوا باشد ما آماده پاسخ‌گویی هستیم
این، جدیدترین اقدام یک کشور اروپایی علیه تهدیدات سایبری محسوب می‌شود و می‌تواند هشداری برای بر هم خوردن امنیت و نظم جهانی به‌حساب بیاید. انگلستان و آمریکا، مدت‌هاست به دنبال یافتن ساختار قانونی برای تحت‌فشار گذاشتن کشورهای دیگر، به بهانه حملات سایبری هستند.
به اعتقاد مقامات امنیتی انگلیسی، مهاجمان سایبری دولتی خارجی، حداقل روزانه دو حمله سایبری بزرگ را به این کشور انجام می‌دهند. بر این اساس، کشورهای متخاصمی چون روسیه، به‌صورت ماهانه، حداقل 60 حمله سایبری بزرگ را علیه زیرساخت‌های این کشور انجام داده و صنایع انگلیسی، از این حملات، متحمل خسارات بسیار سنگینی می‌شوند.
وی در ادامه مدعی شد: «ما در حال حاضر، توانایی آن را داریم تا مهاجمان سایبری را شناسایی، شکار و محاکمه کنیم. البته ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که چه کسی پشت حمله سایبری به پارلمان انگلستان قرار داشته است و هنوز زود است که ما در مورد عوامل این حمله، صحبت کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала