جار وجنجال عربستان با قطر در واشنگتن

© Fotolia / Garyساختمان کنگره در واشنگتن
ساختمان کنگره  در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیروز واشنگتن میزبان وزیران خارجه عربستان و قطر به طور جداگانه بود، اما معلوم میشود که هنوز دو جناح برای ادامه اختلافات آماده نیستند.

اسپوتنیک به نقل از العالم، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان طی دیدار با تعدادی از خبرنگاران در واشنگتن گفت: با قطر هیچ مذاکره‌ای درباره لیست درخواست‌ها انجام نخواهد گرفت و قطر باید دست از حمایت از تروریسم و تندروی بردارد.

الجبیر تاکید کرد: ما دیدگاه خود را مطرح کردیم و گام‌های لازم را برداشتیم و حالا قطری‌ها باید راه و روش‌شان را عوض کنند. اگر دست به چنین عمل بزنند، همه چیز به سمت حل مشکل پیش می‌رود اما اگر کاری نکنند در انزوا می‌مانند.

وی افزود:‌ قطر اگر خواهان بازگشت به شورای همکاری خلیج فارس است، میداند که اقدامات ار باید انجام دهد.

این لیست شامل 13 شرط از دوحه است تا به بحران تحریم وقطع رابطه پایان دهد. دوحه 10 روز فرصت دارد به این لیست پاسخ دهد.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در واکنش غیرمستقیم به اظهارات الجبیر درباره لیست‌ شرایط گفت: ارائه لیست درخواست‌هایی که هیچ جای بحث ندارند براساس اصول روابط بین‌الملل نیست و غیرقابل مذاکره است.

وزیر خارجه قطر بعد از دیدار با رکس تیلرسون، همتای امریکایی خود در واشنگتن گفت: تا کنون مذاکره‌ درباره این درخواست‌ها صورت نگرفته و ادعاهای این کشورها علیه قطر باید با دلیل و مدرک باشد.

عبدالرحمان افزود:‌ اگر طرف‌های دیگر بخواهند، دوحه آماده مذاکره سازنده برای حل بحران است.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد: با واشنگتن درباره اینکه درخواست‌هایی که از قطر شده باید عاقلانه باشند، توافق وجود دارد. هر آنچه ارائه شده ادعاست و باید با سند و مدرک باشد که بعداً باید بررسی گردد و دیده شود که آیا درخواست‌های مطرح شده منطقی و قابل اجرا است یا خیر. بدون این بررسی تمام درخواست‌ها غیر قابل قبول است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала