جنگ مقدس مسلمانان علیه ویدیو گیم ها

© AP Photo / FAROOQ NAEEM Pakistani Muslims protest against the Swiss ban on the construction of new mosque minarets (File)
Pakistani Muslims protest against the Swiss ban on the construction of new mosque minarets (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسلمانان ترکیه علیه ویدیو گیم های Call of Duty, Guitar Hero و Pac-Manجنگ مقدس را اعلام نموده اند .

به گزارش اسپوتنیک ، مقامات ترکیه قصد منع فروش بازی های کمپیوتری مشهور در بین نو جوانان — Call of Duty ، Guitar Hero و Pac-Man را که ظاهرا به شکل گیری احساس دشمنی با اسلام کمک میکند ، اعلام نموده اند. ازین ابتکار امت مسلمان در روسیه نیز حمایت نمودند.

به گفته وزارت ورزش و جوانان ترکیه این بازی ها بطور عمدی به گسترش " اسلام هراسی " و بی حرمتی به مسلمانان و نماد های اسلامی کمک میکند. در برخی موارد ویدیو گیم ، بازی کنان را به کشتن مسلمان تشویق نموده و در بازی دیگر قهرمان بازی بالای صحنه که در آن نام " الله" نوشته شده پرش میکند. در بازی PAC-MAN که یک نقطه را میخورد در حقیقت معلوم میشود که او را ارواح تعقیب میکند. بعدا روشن میگردد که این ارواح" زنان مسلمان" میباشند.
مسلمانان روسیه نیز از ترویج چنین ویدیو گیم ها نگران هستند.
رئیس شورای علمای روسیه به ریانوستی گفت ،ممنوعیت فروش این بازی ها مسله داخلی ترکیه است. اما در روسیه گروپی از کارشناسان و روانشناسان باید به چنین انترنت پروژه ها توجه نموده و عواقب آنرا ارزیابی نمایند که کودکان نباید از سن بسیار کم به این عادت کنند که کشتن یک امر عادی است و اگر این حتا بازی هم باشد اثرات منفی آن بالای روان کودکان در اینده باقی خواهد ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала