پاکستان برای تقویت امنیت داخلی اش به کمک همسایگان نیازمند است

© AP Photo / SPAپاکستان برای تقویت امنیت داخلی اش به کمک همسایگان نیازمند است
پاکستان برای تقویت امنیت داخلی اش به کمک همسایگان نیازمند است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ارشد مجلس سنای پاکستان اعلام کرد، در صورتی که دولت و ارتش این کشور به دنبال همکاری های منطقه ای با هدف تقویت امنیت داخلی پاکستان هستند، این همکاری در اولویت نخست باید با کشور های همسایه از جمله ایران، چین و افغانستان انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ار ایرنا، امل علی آغا' با اشاره به حملات تروریستی روزهای اخیر در کویته، پاراچنار و کراچی در شمال غرب و جنوب این کشور که حدود 120 کشته برجای گذاشت، گفته است، قبل از وقوع این حوادث مرگبار تروریستی، در پارلمان از دولت پاکستان خواسته بودیم تا برای تامین امنیت مناطق حساس دست به اقدامات لازم بزند.
وی با بیان اینکه مردم پاکستان سال ها است قربانی حملات تروریستی در مناطق مختلف این کشور می شوند، گفت: وظیفه دولت و ارتش، در درجه اول، تامین امنیت برای شهروندان این کشور است.
به گفته نماینده سنای پاکستان ؛ پاکستان اگر به دنبال همکاری های منطقه ای با هدف کمک به امنیت داخلی این کشور و تقویت امنیت منطقه ای است، این همکاری باید با کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران، چین و افغانستان شکل بگیرد. البته این همکاری ها بین پاکستان و کشورهای همسایه وجود دارد اما نیازمند تقویت است و پاکستان بهتر بیش از آنچه به ائتلاف های منطقه ای فکر می کند، به فکر همکاری با همسایگان باشد.
وی ضمن انتقاد از پیوستن پاکستان به ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی گفت: آنچه که در ائتلاف نظامی عربستان دیده می شود، سراسر فرقه گرایی است و چنین ائتلافی نمی تواند به حل مسائل داخلی
پاکستاه و منطقه کمک کند بلکه موجب تقویت ریشه های های فرقه گرایی و برافروخته تر شدن آتش جنگ و درگیری های منطقه ای خواهد شد.
کامل علی آغا گفت: اگر ائتلاف شکل گرفته زیر پرچم عربستان واقعا خواهان مبارزه جدی با تروریسم است، باید ایران، عراق و سوریه را نیز شامل می شد. دعوت نشده این سه کشور به این ائتلاف، حاکی از اهداف خاص آن است که نمی توان آن را در جهت تقویت امنیت منطقه ارزیابی کرد.
طی روز های گذشته شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد، صحنه تظاهرات مردم در اعتراض به حملات تروریستی در این کشور بود. مردم در این تظاهرات و تجمع ها از دولت و ارتش کشورشان خواستند تا رسیدگی به امنیت داخلی پاکستان را پیش از هر موضوع خارجی و منطقه ای دیگر، در الویت قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала