گردشگری حلال

© REUTERS / BeawihartaIndonesian Muslims pray at a rally calling for the arrest of Jakarta's Governor Basuki Tjahaja Purnama, popularly known as Ahok, who is accused of insulting the Koran, in Jakarta, Indonesia December 2, 2016
Indonesian Muslims pray at a rally calling for the arrest of Jakarta's Governor Basuki Tjahaja Purnama, popularly known as Ahok, who is accused of insulting the Koran, in Jakarta, Indonesia December 2, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازار سیاحت حلال در جهان رو به افزایش است .

به گزارش اسپوتنیک آمار و ارقامی که نهادهای گردشگری و آژانس های مسافرتی فعال در بازار گردشگری حلال منتشر کرده اند، نشان می دهد این بازار در سالهای اخیر خیلی رونق گرفته است، زیرا بسیاری از مسلمانان تاکید دارند که هنگام مسافرت به دیگر کشورهای جهان مسائل شرعی اسلامی برای شان در نظر گرفته شده باشد.
بر اساس این گزارش، شمار گردشگران مسلمان در سال 2016 به 121 میلیون نفر رسید. حال آنکه رقم این شاخص در سال 2015 حدود 117 میلیون نفر بود. پیش بینی می شود شمار گردشگران مسلمان تا سال ‏2020 به 168 میلیون نفر در سال برسد.
گردشگران مسلمان نیز به ترتیب اهمیت دوست دارند به مالزیا، امارات متحده عربی ، اندونزیا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر بروند.
از نظر قاره ای نیز گردشگران مسلمان بعد از کشورهای آسیایی دوست دارند از کشورهای آفریقایی بازدید کنند.
مراکش در آفریقا یکی از کشورهایی است که بیشترین امکانات را برای گردشگران مسلمان ارائه می کند. از این گذشته ، این کشور هفتمین مقصد گردشگری در جهان است. مصر از این نظر در رتبه چهاردهم قرار می گیرد.
تونس، الجزایر، سنگال، آفریقای جنوبی، سودان، جیبوتی، جزایر کومور و گامبیا در زمره دهم مقصد ترجیحی در قاره آفریقا برای گردشگران خارجی هستند.
با توجه به بازار پر سود و درآمد گردشگری حلال، کنیا نیز اکنون تلاش می کند به مقصد حلال برای گردشگران مسلمان تبدیل شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала