سرتاج عزیز به کابل میآید

© AFP 2023 / FAROOQ NAEEM سرتاج عزیز
سرتاج عزیز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجراییه امیدوار است که با پادرمیانی چین و ادامۀ دیدارهای هیئت‎های کابل - اسلام آباد، بخشی از تنش‎ها میان افغانستان و پاکستان از میان برداشته شوند .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، قرار است در آیندۀ نزدیک یک هیئت حکومت پاکستان به رهبری سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی به افغانستان بیاید و روی توافقات کابل — اسلام آباد رای‎زنی‌ها را آغاز کند.
به دنبال سفر وزیر خارجه چین به کابل و ا سلام آباد، میان افغانستان و پاکستان در بارۀ تعیین راهکارها برای مدیریت بحران و تبادل اطلاعات استخباراتی توافقی شکل گرفت.
ریاست اجراییه امیدوار است که با پادرمیانی چین و ادامۀ دیدارهای هیئت‎های کابل — اسلام آباد، بخشی از تنش‎ها میان افغانستان و پاکستان از میان برداشته شوند و یک روحیۀ همکاری میان این دو کشور شکل بگیرد.
بیشتر از یک و نیم سال است که کابل — اسلام، در میان موجی از بی باوری‎ها به سر می برند و روابط این دو کشور هم، گواۀ دگر گونی‎های فزاینده‎یی بوده است.
قرار است پس از سفر عزیز، مشاور شورای امنیت افغانستان به پاکستان برود و خواست های کابل را روی میز اسلام آباد بگذارد.
ارگ ریاست جمهوری می‏گوید که این توافق، هر دو کشور را در موقعیتی قرار خواهد داد تا گفت‎وگوهای اثرگذار و به موقع در کار مبارزه با هراس افگنی و حالات اصطرار دیگر که ممکن است بر روابط دو کشور اثر بد بگذارد، داشته باشند.
در بخش دیگر از این توافق آمده‎ است که هر سه طرف- افغانستان، پاکستان و چین-از گروه طالبان نیز می‏خواهند که هرچه زودتر به روند آشتی ملی بپیوندند و قرار است که در آینده نزدیک «گروه تماس همکاری‎های شانگهای — افغانستان» برای پیش‎برد روند آشتی ملی افغانستان شکل بگیرد. اما یکی از پرسش‎های اصلی این است که در نبود امریکا، آیا این مثلث خواهد توانست که همه مشکلات را از پیش رو بردارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала