اطلاعات آلمان از حمله تروریستی در منطقه دیپلمات نشین کابل هشدار داد بود

© Sputnikکابل انفجار
کابل انفجار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس اطلاعاتی آلمان فدرال از حمله قریب الوقوع در ساحه دیپلمات نشین کابل به سفارت آلمان در کابل هشدار داده بود.

به گزارش اسپوتنیک، مجله Spiegel نوشت، انفجاری که در صبح 31 می در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و ساختمان های سفارتخانه های خارجی در کابل رخ داد، به گفته مقامات امنیتی افغانستان بیش از 150 نفر کشته شدند که دو نفر از آنها نگهبانان سفارت آلمان بودند. مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش به دوش گرفت.

پس از این حمله دادستان کل آلمان تحقیقات در باره این حمله تروریستی را آغاز کرد.

تصویربرداری که در روز انفجار در کابل مفقود شده بود، شهید شده است - اسپوتنیک افغانستان
تصویربرداری که در روز انفجار در کابل مفقود شده بود، شهید شده است

بر اساس گزارش مجله اشپیگل، اطلاعات آلمان چندین بار سفارت آلمان را از حمله قریب الوقوع هشدار داده بود و حتی گفته شده بود که این اقدام تروریستی با استفاده از موتر فاضلاب انجام خواهد شد.

 بر اساس همین هشدار ها بود که سفارت آلمان ساختمان اصلی خود را تخلیه کرد، چرا که بیشترین خسارت در این انفجار را همین ساختمان دیده  است. اگر این ساختمان از کارمندان اصلی سفارت آلمان تخلیه نمی شد بسیاری از دیپلمات های آلمانی آسیب می دیدند و یا کشته می شدند.

این حمله تروریستی به احتمال زیاد برنامه ریزی شده بود که در برابر سفارت آلمان انجام شود. راننده موتر فاضلاب اسناد جعلی برای ورود به سفارت را با خود داشت و در زمان که ماموران امنیتی بالای او شک می کند او موتر فاضلاب را در همان جا انفجار می دهد. در این موتر فاضلاب بیش از هزار کیلو گرام مواد انفجاری جاگذاری شده بود که یکی از انفجار های بزرگ در سالهای اخیر در افغانستان شمرده می شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала