شهاب سنگ که 109 سال در جای اشتباه پالیده میشد

© Sputnik / Vasiliy Litosh /  مراجعه به بانک تصاویر Diamond-graphite growths from the place where the Tunguska meteorite fell on the Podkamennaya Tunguska River near Vanavara, Krasnoyarsk Territory. (File)
Diamond-graphite growths from the place where the Tunguska meteorite fell on the Podkamennaya Tunguska River near Vanavara, Krasnoyarsk Territory. (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاره شناس ولادیمیر کوال در مصاحبه با روزنامه کومسمولسکایا پراودا گفت ،کارشناسان 109 سال در محل اشتباهی به دنبال شهاب سنگ تونگوسکا بودند .

به گزارش اسپوتنیک ، رویداد تانگوسکا هم مانند رویداد چلیابینسک، احتمالا در اثر فروپاشی و انفجار جسم اصلی، بارانی از تکه سنگ پدید آمده بود. ولی تاکنون هیچ نشانه ی قانع کننده ای ازین انفجار بدست نیامده است. آن انفجار باعث شد درختان در منطقه ای به گستردگی 2000 کیلومتر مربع بر زمین بیفتند. خوشبختانه آن ناحیه تا حد بسیاری بدون آبادی بود و کسی در آن زندگی نمی کرد ولی مرگ یک تن گزارش شد. و همچنین شمار بسیار اندکی از افراد هم انفجار را دیده بودند.
در مقاله ای که به تازگی منتشر شده سه تکه سنگ گوناگون را نشان می دهد کهدر ریگهای آب های نزدیک آن ناحیه، دریای کوچما قرار دارد و احتمال می رود شهاب‎سنگ باشند. این سنگ ها همه ی نشانه های آن را دارند که شهاب‌سنگ های آن رویداد باشند- و بتوانند گره از این راز 109 ساله بگشایند.
به گفته کوال تنها نکته ی شگفت انگیز اینجاست که پژوهشگران این سنگ ها را در واقع 25 سال پیش یافته بودند ولی تازه خبرش را منتشر کرده اند.
شهاب سنگ تونگوسکا در سال 1908 بتاریخ 30 جون ساعت هفت صبح بر فراز منطقه ی تانگوسکا در سیبریا اصابت نمود
اصابت این شهاب سنگ با انفجار بزرگ همراه بود که قدرت آن با بمب قوی هایدروجنی مقایسه گردیده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала