در کدام کشور هابیشتر وقت خود را با گوشی های هوشمند تلف میکنند؟

© REUTERS / Kim Hong-Jiدر کدام کشور هابیشتر وقت شان را گوشی های هوشمند تلف میکنند؟
در کدام کشور هابیشتر وقت شان را گوشی های هوشمند تلف میکنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیفیت پایین‌تر خواب، فشار خون بالا و ضربان قلب بالا از نتایج نامطلوب استفاده از گوشی همراه هوشمند هستند.

به گزارش سپوتنیک،طبق یک نظرسنجی از یک شرکت اینترنتی در آلمان، مردم کشور چین به طور متوسط 3 ساعت از وقت مفید خود را صرف استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌کنند.

رتبه اول جهانی استفاده از گوشی‌های هوشمند مربوط به کشور برازیل است که روزانه 5 ساعت از وقت مفیدی که می‌توانند داشته باشند را صرف گوشی می‌کنند.

چندین سال است که گوشی‌های هوشمند به مهم‌ترین ابزار ارتباطی افراد تبدیل شده‌اند؛ به مردم این امکان را می‌دهند که آنلاین غذا سفارش دهند، خرید کنند، حساب‌های بانکی را چک کنند و با لمس نوک انگشتانشان بر روی صفحه گوشی با تمام افراد در هر کجای جهان که هستند ارتباط برقرار کنند.

مردم آنقدر با گوشی‌های خود اخت گرفته‌اند که اگر تلفن همراهشان نباشد، احساس ناراحتی و کمبود چیزی را دارند.

طبق گفته تامی آهونن، مشاور فناوری انگلیس، مردم  هر 6.5 دقیقه یک‌بار به تلفن‌هایشان نگاه می‌کنند؛ این به این معنی است که آنها تلفن‌های خود را 150 بار در طول روز چک می‌کنند.

نظرسنجی از 1000 کودک تا 5 سال نشان داد که 80 درصد از کودکان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و بیش از نیمی از والدین آنها معتقدند که تلفن‌های همراه، به کودکان آسایش و راحتی می‌دهد.

زو یانگاشو، محقق بخش روانشناسی اجتماعی و مهندسی در مؤسسه روانشناسی تحت آکادمی علوم چینی می‌گوید:  «ترس از دست رفتن، موجب افزایش میزان چک کردن تلفن شده است؛ بر اساس گفته وی، آنها امیدوارند که امور شخصی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسانند و به مرور زمان این عادت می‌شود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала