ارتش روسيه تا چی حد خطرناک است؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovichارتش روسيه تا چی حد خطرناک است؟
ارتش روسيه تا چی حد خطرناک است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون اطلاعات درمورد قدرت نظامی یک کارشناس جدید را منتشر کرده است که احیای جنگ سرد را تازه میسازد.

این اداره به این نتیجه رسیده، که نیروهای مسلح مدرن روسیه امروزی بر اساس میراث شوروی توسعه یافته، ظرفیت آن بهبود یافته، و دکترین آنها با شرایط امروزی عیار ساخته می شود. دکترین نظامی نیروهای مسلح روسیه بر اساس پرسونل سازماندهی شده و برپوتانسیل اتحاد جماهیر شوروی سابقه ایجاد شده، وهنوز هم از تخنیک قدیمی دوران شوروی سابق استفاده بعمل میاید. بااین حال روسیه ستراتیژی نظامی مدرن، دکترین و تکتیک که دران سلاحهای کشنده مانند سیستم های سایبری شامل می باشد هدیه دادند، که ما شاهدان در اوکراین هستیم». این مطلب در گزارش DIA به نشر رسیده است. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 قوای مسلح روسیه ضعیف شد و از اردوی عظیم اتحاد شوروی سابق به اردوی یک سایه رنگ پریده عرض اندام کرد. اگر اتحاد شوروی از سلاحهای اتومی خود خوداری میکرد مگرروسیه جدید با آین سلاح تکیه میزند. تا در زمینه سلاح متعارف خود ضعف خود را جبران کند. در عین حال روسیه درپی کاهش اتکاء به سلاح های هسته ای است وبا این منظور توسعه قدرت غیری هسته ای و سلاحهای مدرن و مهمات هدایت شونده را جایگزین آن میسازد. «یکی از جدیترین چالش های روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این بود که برای جلوگیری از تجاوزبیگانگان برنیروهای هسته ای خود تکیه زنند و در نتیجه آمادگی خود را جهت استفاده از سلاح های هسته ای برای اولین بار اعلان کرد». به این مطلب در ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا اشاره شده است. روسیه در حال افزایش ظرفیت نیروهای عادی خود است، درعین زمان نیروهای هسته ای خود را مدرنت رو در بوجود آوردن یک ارتش متعادل تر میباشد. مسکو توجه ویژه ای به ایجاد سلاح های دقیق غیر هسته ای دارد تا خلاء مهم در زرادخانه خود را از بین ببرند. در روزهای اخیر انجام ازمایش این سلاح درسوریه پیش برده می شود تا تاثیر بالقوه مدرن در وضعیت جنگی ایحاد شود».
روسیه قصد دارد در یک مدت کوتاه باری دیگر به یک قدرت بزرگ تبدیل شود. که در دوران امپراتوری روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود. این مطلب از ارزیابی کارشناسان از آژانس اطلاعات دفاعی می باشد.
روسیه در جهان چند قطبی برای بدست آوردن مجدد ابر قدرت شدن مانند زمانهای تزاری روسیه و اتحاد شوروی سابقه تمایل دارد. بنابرین روسیه نیاز به ایجاد و حفظ ارتش دارد که توانائی جلوگیری از تجاوز را داشته باشند. در درگیری های مختلف جهانی عملیات نظامی را پیش برده و قدرت خود را نشان داده و در صورت لزوم در درگیری جهانی دخالت نمایند». این مطلب را DIA بیان داشته است. با وجود رکود اقتصادی که توانائی جنگی و قابلیت محاربوی در برنامه های قوای مسلح روسیه تحت تاثیری خود قرار داده است، بانهم روسیه به سرعت در حال ایجاد یک اردوی مدرن است، که قادر به چالش کشیدن مخالفان خود خواهد بود و ارمانهای قدرت بزرگ خود را حفظ و اعاده خواهد کرد». به این منظور روسیه قوای مسلح خود را تجهیز و مدرنتر میسازد.
«هدف بلند مدت مسکو ایجاد ارتش مدرن میباشد، که در درگیرهای مختلف اماده شرکت باشند، که از جنگهای محلی شروع و به جنگهای منطقه ای و ستراتیژیکی پایان بخشند و برای تبادل حملات هسته ای قدرتمند منجر شود». — در تحلیل پنتاگون اشاره شده. به طور کلی، ارزیابی کارشناس از DIA، و همچنین به عنوان گزارش جنگ سرد تحت نام «قدرت نظامی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالستی» که در سال 1981 منتشر شد پیشبینی منفی می دهد. زمان نشان خواهد داد تا کدام حد تجزیه و تحلیل دقیق از اطلاعات نظامی آمریکا درست است. اما به عنوان پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالستی و پایان جنگ سرد، و گزارش «قدرت نظامی اتحاد شوروی» اغلب حاوی اغراق بزرگ بود، که مطمئنا نتیجه نقص کار سرویس های اطلاعاتی بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала