معرفی جانشین ابوبکر البغدادی!

© Flickr / Thierry Ehrmannمعرفی جانشین ابوبکر البغدادی!
معرفی جانشین ابوبکر البغدادی! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرهای منتشره در مورد کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش تایید شده و احتمال دارد یکی از دو دستیار بلندپایه‌اش که از افسران پیشین ارتش صدام حسین رئیس جمهوری سابق عراق هستند، جانشین او شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، کارشناسان مسائل گروه‌های تندرو تا کنون، نامزد برجسته‌ای برای جانشینی البغدادی شناسایی نکرده‌اند اما ایاد العبیدی و عیاد الجمیلی را قرتمندترین جانشینی رهبر داعش می‌دانند.
وزارت دفاع روسیه مدتی قبل اعلام کرد، ابوبکر البغدادی در یکی از حملات هوایی جنگنده‌هایش به شهر الرقه در شمال سوریه کشته شده است. خبرگزاری اینترفاکس آلمانی هم به نقل از یک نماینده پارلمان روسیه نوشت: «احتمال کشته شدن البغدادی به 100 در صد نزدیک می‌شود».
اما گروه‌های مسلحی که در منطقه در حال نبرد هستند و مسئولان آمریکایی می‌گویند، دلیل ملموسی از مرگ البغدادی وجود ندارد. مسئولان زیادی در منطقه هم نسبت به گزارش‌های حاکی از کشته شدن البغدادی، ابراز تردید کردند.
العبیدی که در دهه پنجم زندگی خود است، وزارت جنگ گروه داعش را بر عهده دارد. الجمیلی که دهه چهارم زندگی خود را می‌گذارند، مسئول امنیت گروه است. تلویزیون عراقی ماه اپریل گذشته از کشته شدن الجمیلی خبر داد اما این خبر تا کنون تایید نشده است.
هر دوی این افسران سابق ارتش صدام حسین، پس از یورش ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا به عراق در سال 2003 و سرنگونی نظام حاکم بر این کشور، به جنبش‌های مقاومت پیوستند.
پس از کشته شدن ابوعلی الانباری معاون البغدادی و ابو عمر الشیشانی وزیر جنگ و ابومحمد الجولانی مسئول اطلاع رسانی داعش، العبیدی و الجمیلی به دستیاری البغدادی رسیدند.
هشام الهاشمی که به برخی از دولت‌های خاورمیانه خدمات مشاوره در زمینه امور مرتبط با داعش ارائه می‌دهد، در این باره گفت: «الجمیلی قدیمی‌تر بودن العبیدی را به رسمیت می‌شناسد، با این وجود جانشین اعلام شده‌ای برای البغدادی وجود ندارد. از این رو بر پایه شرایط، ممکن است هرکدام از آن‌ها جانشین رهبر داعش شود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала