امریکا: توطئه روسیه قویتر از اقداماتش است

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoامریکا: توطئه روسیه قویتر از اقداماتش است
امریکا: توطئه روسیه قویتر از اقداماتش است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحقیقات در مورد «ارتباط ترامپ با مسکو» هنوز نتوانسته این مسئله را ثابت کند که گویای دو حالت است: یا اینکه اصلا چیزی نبوده تا اثبات شود، یا «توطئه روسیه» آنقدر قوی بوده که ردپایی از خود برجای نگذاشته است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری " نووستی" در تحلیلی نوشته است: مشکل اصلی در تحقیقات چند ماه اخیر از سوی تیم مشترک آژانس فدرال آمریکا و کمیته خاص کانگرس در رابطه با «ارتباط احتمالی دونالد ترامپ با روسیه» این است که هنوز چیزی در این زمینه پیدا نشده است.
بدون اینکه حقایقی در این رابطه عنوان شود، آتش جنجال براه افتاده در این رابطه شروع به خاموش شدن می کند. افکارعمومی آمریکا از هم اکنون شروع به مطرح کردن چنین سئوالاتی کرده اند که «آیا واقعا توطئه ای در کار بوده؟»، «آیا ترامپ و تیمش براستی تلاش کرده اند تا مانع از تحقیقات شوند؟».
واقعیت این است که حقایق زیادی برای اثبات ادعاهای مطرح شده در رابطه با روسیه وجود ندارد. ولی تجربه نشان داده که فقدان شواهد هرگز باعث نشده است تا اقدامات تحریک آمیز متوقف شوند. نمونه بارز این مسئله 15 سال قبل در مورد جنجال بر سر وجود تسلیحات کشتارجمعی در عراق رخ داد که با وجودیکه این ادعا هرگز اثبات نشد، ولی این واقعیت باعث نشد تا آمریکا از نقشه خود برای حمله به این کشور و نابود کردن کل این کشور دست بردارد.
اکنون نیز تمامی فعالیت‌های پارلمانی علیه روسیه در آمریکا که به خاطر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، نه تنها فروکش نکرده، بلکه گسترش نیز پیدا کرده و اکنون دیگر بعنوان یک عقیده سیاسی خاص و موضوع مباحثات مختلف در رسانه های گروهی آمریکایی مطرح بوده و همچنان با هیجان زیاد دنبال می شود.
از روند اوضاع پیرامون این جنجال سیاسی در آمریکا می توان دو نتیجه گرفت: نتیجه نخست اینکه در واقع در قلب جهان دموکراسی و بازار آزاد، تلاش‌ها برای یافتن یک دشمن خارجی مناسب که بتواند اتحاد ملی در ایالات متحده را حفظ کند، بی نتیجه بوده و هیچ واقعیتی نمی تواند وجود چیزی که اصلا وجود ندارد را ثابت کند.
نتیجه دوم هم آن است که قضیه برعکس است و واقعا «توطئه روسیه» وجود دارد، ولی این توطئه آنقدر قوی است که توانسته بر ارزشهای دموکراسی غربی فایق آید و چنان موثر عمل کند که نه تنها کارآمد بوده، بلکه ردپایی نیز از خود برجای نگذاشته است. البته در این صورت، هرچند دلیلی هم برای اثبات چنین ارتباطی بدست نیاید، باز هم روسیه باید به خاطر این کار خود قطعا مجازات شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала