هشدار واشنگتن و سئول به کوریای شمالی

© Flickr / (stephan)هشدار واشنگتن و سئول به کوریای شمالی
هشدار واشنگتن و سئول به کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه پس از دیدار و گفتگو با مون جائه این رئیس جمهور کوریای جنوبی بر لزوم اتخاذ یک واکنش قاطع در برابر اقدامات کوریای شمالی تاکید کرده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین به اهمیت اتحاد بین واشنگتن و سئول اشاره کرده ولی خواستار متعادل شدن همکاری های تجاری و هزینه های نظامی شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا در حال مذاکره مجدد بر سر یک قرارداد تجاری سخت با کوریای جنوبی که 5 سال قبل در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما مورد توافق دو کشور قرار گرفته است.
ترامپ گفت: دوره صبر راهبردی در قبال فعالیت های راکتی و هسته ای کوریای شمالی پایان یافته است. ما با تهدید ناشی از یک رژیم بی مسئولیت در کوریای شمالی روبرو هستیم. برنامه های هسته‌ای و راکت بالستیک این رژیم، نیازمند یک پاسخ قاطع است.
ترامپ علی رغم اظهارات تند، هنوز معلوم نیست چه راهبردی را در قبال کره شمالی اتخاذ خواهد کرد. جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا هشدار داده است که تبعات هرگونه راهکار نظامی در قبال مساله کوریای شمالی، به شدت غم انگیز و دارای ابعاد غیر قابل باور خواهد بود.
در حالی که ترامپ تلاش زیادی کرده است تا با وارد آوردن بر چین، مقام های پکن را مجبور به همکاری بیشتر برای مهار کوریای شمالی نماید ولی رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرده است که تلاش های چین برای مهار کره شمالی با شکست روبرو شده است.
ترامپ از قدرت های منطقه ای خواسته است تا تحریم ها علیه کوریای شمالی را اجرا کنند.
رئیس جمهور کوریای جنوبی نیز در اظهاراتی نسبت به واکنش قاطع در برابر هرگونه اقدام تحریک آمیز کوریای شمالی هشدار داد و از پیونگ یانگ خواست تا به مذاکره بازگردد.
وی تصریح کرد: رهبران آمریکا و کره جنوبی از تحریم و مذاکره در یک رویکرد جامع در قبال کوریای شمالی استفاده خواهند کرد.
روسای جمهور آمریکا و کوریای جنوبی تاکید کرده اند که حاضر به مذاکره با کوریای شمالی هستند ولی تنها به شرطی که این مذاکرات منجر به توقف برنامه های تسلیحاتی این کشور شود.
اقدام اخیر آمریکا در موافقت با فروش 1.42 میلیارد دالر تسلیحات نظامی به تایوان و تحریم چند شرکت چینایی به اتهام همکاری با کوریای شمالی با واکنش منفی پکن روبرو شده است.
تحریم های شورای امنیت و تحریم های یکجانبه برخی کشورها تاکنون نتوانسته است مانع از گسترش برنامه های راکتی و اتمی این کشور شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала