ایران در مبارزه با تروریسم به افغانستان چه کمک میکند

© Flickr / ResoluteSupportMediaایران در مبارزه با تروریسم به افغانستان چه کمک میکند
ایران در مبارزه با تروریسم به افغانستان چه کمک میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایرانگفت که مردم افغانستان توانایی برخورد با تروریسم را دارند وایران در زمینه مبارزه با تروریسم هر کمکی که بتواند به افغانستان ارائه می‌کند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از ایلنا، علی لاریجانی امروز در دیدار «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس افغانستان در حاشیه اجلاس روسای مجالس اوراسیا در سئول پایتخت کوریای جنوبی با بیان این مطلب، افزود: مسئله تروریسم در افغانستان مانع پیشرفت این کشور شده، این در حالی است که مردم افغانستان توانایی برخورد با آنها را دارند و حضور نیروهای خارجی به بهانه مبارزه با تروریسم امورات مربوط به پیشرفت افغانستان را مختل کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در زمینه مبارزه با تروریسم هر کمکی که بتواند به افغانستان ارائه می‌کند و به نظر ما سازماندهی نیروهای افغانستانی برای مبارزه با تروریسم امری ضروری است.

وی ادامه داد: ناتو با ادعای مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شده و چندین سال است که حضور آنها به طول انجامیده و این موضوع نشان می‌دهد ناتو یا توانایی مبارزه با تروریسم را ندارد یا از جدیت کافی برخوردار نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران بر ضرورت وحدت نیروهای سیاسی افغانستان تأکید دارد زیرا شکاف بین این نیروها تأثیرات منفی فراوانی دارد.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس افغانستان نیز در این دیدار اظهار داشت:

در همه حال افغانستان ایران را در کنار خود دیده و ما نیز از حادثه تروریستی که اخیرا در تهران رخ داده است، بسیار ناراحت هستیم و این اقدام تروریستی را محکوم می کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: افغانستان برای مبارزه با تروریست‌ها و از بین بردن این پدیده شوم به دنبال یک راه‌حل مناسب است تا این پدیده شوم به سایر کشورهای همسایه سرایت نکند.

 پیرمحمد ملازهی، کارشناس ارشد ایرانی مطالعات منطقه ای مربوط به مسائل افغانستان، پاکستان و هند درمصاحبه با خبر نگار سپوتنیک در این خصوص گفت که در افغانستان رقابت های  منطقه ای و بین المللی موجود است و هر کمکی که در افغانستان میشود، باید کمک های مالی ، سیاسی و فرهنگی خارج از کمک های نظامی باشد. او توضیح داد:

عبدالرقیب جاوید کوهستانی، آگاه امور نظامی و منطقه ای در مصاحبه با سپوتنیک چنین نظر داد، که  کشور های همسایه افغانستان توانایی جایگاه  نیروهای ناتو در مبارزه با تروریسم  را پر کرده نمی توانند و نیروهای افغانستان توانایی دفاع ازتروریسم را ندارند. وی می گوید: 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала