پاسخ محمد محقق به منتقدین فیسبوکی

© Photo / دفتر محققپاسخ محمد محقق به منتقدین فیسبوکی
پاسخ محمد محقق به منتقدین فیسبوکی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به ترکیه و گفتگوها در مورد تشکیل یک ائتلاف جدید با سایر رهبران سیاسی کشور، با برخی حواشی دیگر نیز همراه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، در جریان این سفر، محمد محقق همراه با هیأت همراه، به خصوص همسرش، از برخی مکان ها و آثار باستانی ترکیه بازدید کردند، اما نوع پوشش همسر آقای محقق در تصاویر پخش شده، با واکنش هایی در صفحات مجازی همراه شده است.

عکس های آقای محقق، همسر ایشان و تعدادی دیگر از همراهان او در صفحه اجتماعی فیس بوک متعلق به او منتشر شده است.

در یک دیدگاه انتقادی در صفحه اجتماعی فیس بوک در این مورد آمده است: "جامعه باز و دموکراتیک همین است. استاد محقق چند عکس خانوادگی از خود بیرون داده است و هرکس به مقدار درک و ظرفیت و نوع شخصیت خود درباره آن عکس‌ها ابراز نظر می‌کند. خیلی از ابراز نظرها اخلاقی و معیاری نیست. اما از قدیم گفته‌اند که دهان شهر را نمی‌توان بست".

اما با گسترده شدن این واکنش ها، محمد محقق نیز در صفحه اجتماعی فیس بوک خود، به آنها پاسخ داده است.

در متنی که در صفحه فیس بوک آقای محقق منتشر شده، او نوشته است: "كمى فارغ شدم گلایه از نامردى هاى روزگار كردم".

به نوشته وی، "بعضى از فرط درماندگى و عناد، كه ديگر راهى براى مقابله عليه من پيدا نكردند، در سفر تركيه بر من سه اعتراض گرفتند که خانمش بى حجاب است، هر طرف مي رود يك خانم خود را مي برد و چرا چند زن گرفته است؟!"

آقای محقق در پاسخ نوشته است که درباره اعتراض اول، خانمش بى حجاب نيست و امروز دو نوع نگرش درباره حجاب در بین مسلمانان شكل گرفته؛ يكى ايران كه چادرهاى دراز مي پوشند و دوم تركيه كه حجاب با مانتوى دراز و چادر روسرى تا حد شانه ها و سربند كه موى زن را بپوشاند.

وی افزوده است: "چون من الان در تركيه هستم، خانمم حجاب تركي با مانتوى بلند و روسرى و سربند پوشيده كه كاملاً شرعى است".

آقای محقق درباره اعتراض دوم که گفته اند "چرا مثل ترامپ هرطرف كه مي رود خانم خود را با خود مي برد"، گفته است که اين اين سنت ترامپ نيست و سنت پیامبر(ص) است و در هر سفر جنگى ياغير جنگى، يكى از مادران مؤمنين را با خود مي برد.

از سوی دیگر، وی اشاره می کند که "اگر زن را در خانه حبس كنى، مي گويند آخوند مرتجع و ضد حقوق بشر و حقوق زن هستى و اگر احترام گذاشتى و در اجتماع حق فعاليت و حضور دادى، مي گويند فلان و فلان".

معاون دوم ریاست اجراییه در پاسخ به سوال سوم كه چرا خانم اش را با خود مي برد، خاطرنشان کرده که در زمان مقاومت هم در این مورد اشكال گرفته بودند، اما او گفته است که حضرت پیامبر(ص) و همچنین امام حسین(ع) خانم خود را همراه خود می بردند و از سوی دیگر، اگر در دوران جهاد در بلخاب و دره صوف مجرد زندگى می کرد، علاوه بر مشكلات روحى روانى و تميز كردن لباس و غذا، "مردم مي گفتند كه محقق كه اينجا فاميل و اولادش نيست، يك روزى فرار مي كند و اين ما هستم كه اولاد و ناموس ما در خطر است".

این در حالی است که حریم شخصی آقای محقق، پیش از این نیز مورد توجه و سوال بوده و حتی رسانه های بین المللی نیز به آن پرداخته است. در یکی از تازه ترین گزارش ها، همسر سوم آقای محقق، از آمادگی خود برای نامزدی در انتخابات مجلس نمایندگان سخن گفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала