پنتاگون فعالیت‌های نظامی در افغانستان را افزایش می‌دهد

© AP Photo / Abdul Khaliqپنتاگون فعالیت‌های نظامی در افغانستان را افزایش می‌دهد
پنتاگون فعالیت‌های نظامی در افغانستان را افزایش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه تلویزیونی امریکایی اعلام کرد که مقامات وزارت دفاع امریکا معتقدند که پس از نهایی شدن استراتژی جدید ترامپ در افغانستان باید شمار نظامیان این کشور در افغانستان افزایش یابند و احتمال بسیار طالبان و شبکه حقانی هدف خواهند شد.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی "ان‌بی‌سی" (NBC)، پنتاگون گسترش نقش تهاجمی در افغانستان را بررسی می‌کند. به گفته مقامات وزارت دفاع امریکا این استراتژی شامل هدف قرار دادن دوباره طالبان و "شبکه حقانی" می‌شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که در ماه‌های اخیر مقامات پنتاگون و کاخ سفید در ضمن بررسی استراتژی جدید امریکا در افغانستان، افزایش اختیار بیشتری در این کشور به مقامات نظامی خود داده‌اند.

بر اساس این گزارش، استراتژی جدید امریکا بر رابطه افغانستان و پاکستان و شبکه‌های تروریستی متمرکز است.

انتظار می‌رود تا بررسی استراتژی جنگی امریکا در افغانستان که توسط «مک مستر» مشاور امنیت ملی امریکا و «جیمز ماتیس» وزیر دفاع این کشور انجام می‌شود، در اوایل ماه جاری میلادی به رییس جمهور امریکا ارائه شود و در اواسط این ماه نیز برای عموم انتشار پیدا کند.

اگر استراتژی جدید امریکا مبنی بر اعزام نیروی بیشتر تایید شود، بار دیگر عملیات ضد تروریستی امریکا در افغانستان از سرگرفته خواهد شد.

این در حالی است که مقامات دفاعی پیش‌بینی می‌کنند که ژنرال ماتیس با اعزام بیش از 4000 نظامی به افغانستان موافقت خواهد کرد. از این تعداد شماری به ماموریت آموزشی ناتو و برخی نیز به عملیات مبارزه با تروریسم اعزام خواهند شد.

طرح اعزام نیروهای نظامی بیشتر به افغانستان در حالی مطرح شده است که در سال گذشته طالبان بطور پیوسته اراضی بیشتری را در جنوب، شرق و مناطق مرکزی افغانستان تحت کنترل خود درآوردند.

همچنین در ماه جون سال گذشته میلادی «باراک اوباما» رییس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا با نقش بیشتر نیروی هوایی این کشور برای حمایت هوایی از نیروهای امنیتی افغان و حملات هوایی بیشتر علیه طالبان موافق کرده بود. اما این حملات هوایی محدود به شرایط خاصی بودند تا بطور مثال از نیروهای امنیتی افغان در زمان‌های حساس و حیاتی حمایت کنند.

شش ماه پس از آن نیز اوباما به نظامیان امریکایی این اجازه را داد تا تروریست‌های داعش در افغانستان را هدف قرار دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала