امر شلیک به معترضان توسط گل نبی احمدزی صادر شده بود

© Sputnik / M. Naderiامر شلیک به معترضان توسط گل نبی احمدزی صادر شده بود
امر شلیک به معترضان توسط گل نبی احمدزی صادر شده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نوار صوتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، دلالت بر این میکند که گل‌نبی احمدزی، قوماندان تعلیق‌شده گارنیزیون کابل، فرمان شلیک به معترضان رستاخیز تغییر را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، در این نوار صوتی آقای احمدزی به حسن‌شاه فروغ، قوماندان تعلیق‌شده پولیس کابل دستور می‌دهد که اگر معترضان در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کردند "بر آن‌ها شلیک کنند".

در بخشی از این نوار صوتی، گل‌نبی احمدزی به حسن‌شاه فروغ دستور می‌دهد که در صورت مقاومت معترضان، نیروهای پولیس ابتدا با موتر آب‌پاش و سپس با شلیک گلوله به آن‌ها حمله کنند.

حسن‌شاه فروغ، قوماندان تعلیق‌شده پولیس کابل نیز در این نوار صوتی آمر حوزه دهم امنیتی شهر کابل را تهدید می‌کند که اگر معترضان را دستگیر و خیمه‌های‌شان را جمع‌آوری نکند "دیگر آمر این حوزه نیست".

اما گل‌نبی احمدزی به سلام‌وطندار گفته است که نمی‌داند این صدا چه‌گونه ثبت شده‌ است و صحت این نوار را نمی‌تواند تأیید کند.

حسن‌شاه فروغ این نوار صوتی را ساخته‌گی و جعلی می‌داند و می‌گوید: "نشر چنین نوارهایی از لحاظ سیاسی مناسب نیست".

روز چهارشنبه (۱۰ جوزا) کابل شاهد انفجاری مهیب بود. این رویداد حدود ۱۵۰شهید و دست‌کم ۵۰۰ زخمی برجا گذاشت. این انفجار سبب شد تا یک روز پس از آن ده‌ها تن از شهروندان به جاده‌ها بیایند و خواستار برکناری حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی و دیگر مقام‌های ارشد امنیتی شوند. اما در نهایت اعتراض به خشونت گرایید و نیروهای امنیتی به روی راهپیمایان آتش گشودند؛ در نتیجه ۶ تن از معترضان شهید و حدود ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала