امریکا بایدمراکز تروریستی درخاک پاکستان را موردهدف قرار دهد

© REUTERS / Stringerامریکا بایدمراکز تروریستی درخاک پاکستان را موردهدف قرار دهد
امریکا بایدمراکز تروریستی درخاک پاکستان را موردهدف قرار دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی افغانستان به الجزیره گفت: آمریکا در برابر ادامه حمایت پاکستان از تروریسم تاخیر نشان داده و باید پناهگاه‌های گروهای ترویستی و طالبان را در پاکستان هدف قرار دهد.

به گزارش سپوتنیک به نقل از تسنیم، «امرالله صالح» در گفت‌وگو با شبکه خبر الجزیره تاکید کرد: ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان از گروه‌های تروریستی و گروه طالبان حمایت می‌کنند بنابراین باید آمریکا به این مراکز تروریستی در خاک پاکستان حمله کند.

وی افزود: «ما انتظار نداریم با پیشنهاد افغانستان آمریکا علیه پاکستان اعلام جنگ کند اما با در نظر داشتن اطلاعات دقیق از حمایت مداوم پاکستان از تروریسم آمریکا نیاز دارد تا با شفافیت بیشتری عمل کند».

امرالله صالح اظهار داشت: آمریکا نیاز دارد تا به پاکستان بفهماند که تحمل پایان‌ناپذیری ندارد بنابراین درک این موضوع توسط حکومت اسلام‌آباد تغییراتی را به همراه خواهد داشت.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان همچنین از موضع حامدکرزی در برابر گروه‌های مخالف دولت و نیروهای خارجی در افغانستان نیز انتقاد کرد.

وی تصریح کرد که تنها در صورتی آمریکا در افغانستان پیروز خواهد شد: به همان اندازه که گروه‌های تروریستی و مخالف دولت را در افغانستان هدف حملات هوایی قرار می‌دهد پناهگاه‌‌های تروریست‌ها و گروه‌های مخالف مسلح را در آن سوی مرز دیورند نیز هدف حملات هوایی قرار دهد.

امرالله صالح قبل از این نیز در واکنش به اظهارات ترامپ در اجلاس کشورهای عربی-آمریکا نیز در توییتر خود نوشته بود: در صورتی که پاکستان به توصیه‌های ترامپ گوش کند ارتش این کشور تضعیف خواهد شد.

وی معتقد است: اگر پاکستان تروریست‌ها را به حاشیه براند نیروهای ارتش این کشور کاهش خواهند یافت و جایگاه ایدئولوژیک خود را نیز از دست خواهد داد.

تعدادی از نمایندگان افغان نیز در واکنش به تصمیم سازمان ناتو برای اعزام سربازان بیشتر به افغانستان با تاکید بر این که بحران این کشور حل نظامی ندارد بجای تشدید آتش جنگ در افغانستان خواستار فشار جامعه جهانی بر پاکستان شده‌ بودند.

امروز رئیس‌جمهور افغانستان نیز در معرفی رئیس شورای عالی صلح گفت که خواستار صلح با حکومت پاکستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала