اظهارات وزیر پیشین حکومت درباره رشوه‌گیری نمایندگان پارلمان

© AP Photo / Rahmat Gul, Poolاظهارات وزیر پیشین حکومت درباره رشوه‌گیری نمایندگان پارلمان
اظهارات وزیر پیشین حکومت درباره رشوه‌گیری نمایندگان پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ، اعضای مجلس نمایندگان را مفسد خوانده و تاکید کرده که اگر بار دیگر وکلای مفسد رای گرفته وارد پارلمان شوند، فساد از کشور ریشه‌کن نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، عبدالباری جهانی، وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ در خاطرات خود نگاشته است که فیض محمد عثمانی، وزیر حج و اوقاف تنها کسی بود که بار قبل بدون پرداخت رشوه از مجلس نمایندگان رای اعتماد گرفت.

آقای جهانی افزوده است که بقیه اعضای کابینه همه از سوی مجلس نمایندگان مجبور به ‌پرداخت پول شدند.

براساس خاطرات جهانی، پس از روزهای معرفی نامزد وزیران جدید، آنان توسط غلام نبی فراهی وزیر پارلمانی به ‌منزل نمایندگان برده می‌شدند.

او اضافه کرده‌ که یک روز به‌ دیدن حاجی ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگان، به‌ منزلش رفتم و ۱۶ نامزد وزیر دیگر نیز به ‌منزل وی آمده‌ بودند که آقای قدیر خطاب به‌آنان تاکید کرد: "هر چند برخی از نامزدان شاید پول نداشته باشند، اما وکلا بدون پول رای نمی‌دهند".

وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ کشور، از قول ظاهر قدیر ادعا کرده که او نیز آسان به‌ کرسی معاونیت اول راه‌ پیدا نکرده و مجبور شده تا ۳۷۰۰۰۰ دالر امریکایی پول میان نمایندگان توزیع کند.

براساس نوشته‌های باری جهانی، در همان جلسه خودمانی، معاون اول مجلس به‌ نامزد وزیران گفته که هر وکیل از ۵ الی ۱۰ هزار دالر امریکایی پول می‌گیرد.

در پایان، باری جهانی چنین نتیجه‌گیری کرده است که اگر در انتخابات پارلمانی آینده بازهم مردم به چنین وکیل‌های فاسد رای بدهند،‌ آنها باز وزیران فاسد را تأیید می‌کنند و در نهایت، حکومتداری در افغانستان با چالش جدی مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала