آلمان منتظر حملات تروریستی دیگر است

© AP Photo / Markus Schreiberآنگلا مرکل صدر اعظم آلمان فدرال
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان فدرال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان اطلاعات داخلی آلمان از شمار روزافزون عناصر افراطی و خشونت طلب در این کشور خبر داد و اعلام کرد که امکان حملات تروریستی دیگری در این کشور میرود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، بر اساس گزارش سال 2016 سازمان اطلاعات داخلی آلمان که وزیر داخله ر و رئیس این سازمان امروز ارائه داده اند در آلمان شمار عناصر افراط گرا رو به افزایش است. بر این اساس سلفی های خشونت طلب، جنبش شهروندان رایش و گروه های چپ گرا و راست گرای افراطی در نقطه تمرکز این سازمان اطلاعاتی در آلمان قرار دارند.
بر اساس اطلاعات سازمان اطلاعات داخلی آلمان صحنه های اسلام گرای افراطی در این کشور همچنان رو به افزایش است. شمار سلفی ها در این کشور از 8350 نفر در سال 2015 به حدود 10.100 نفر در سال 2016 افزایش پیدا کرده است.
در این گزارش همچنین آمده است که شرایط امنیتی در آلمان تا حد زیادی به تحولات بین المللی مربوط می شود که از جمله آن جنگ طولانی و خشونت روزافزون در سوریه و عراق و تشدید ترور از طرف گروه تروریستی داعش را می توان نام برد.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که داعش از نظر نظامی تحت فشار قرار گرفته اما ترور خود را همچنان تشدید می کند. از این رو سازمان های امنیتی حملات تروریستی دیگری از طرف داعش را امکان پذیر می دانند. حدود 680 عناصر خطر اسلام گرای افراطی در آلمان وجود دارد که بی سابقه است.
سازمان اطلاعات داخلی آلمان همچنین درباره خطر روزافزون از طرف گروه موسوم به جنش شهروندان رایش هشدار داده است. به گفته وزیر کشور آلمان حدود 12800 نفر به این گروه تعلق دارند که از بین آن ها 800 نفر راستگرای افراطی هستند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала