شهردار مسلمان لندن: اظهارات ترامپ با مفکوره داعش تفاوتی ندارد

© REUTERS / Neil Hallشهردار مسلمان لندن: اظهارات ترامپ با مفکوره داعش تفاوتی ندارد
شهردار مسلمان لندن: اظهارات ترامپ با مفکوره داعش تفاوتی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این در حالیست که چندی قبل نیز دونالد ترامپ و صادق خان، در شبکه‌های اجتماعی از گفتار و کردار همدیگر انتقاد کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا ، صادق خان، شهردار مسلمان لندن در گفتگو با بی‌بی‌سی در انتقاد به سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا و اجرایی شدن فرمان مهاجرتی وی برای جلوگیری از ورود اتباع شش کشور مسلمان به این کشور گفت: "ترامپ دقیقا همان حرفهایی را می زند که گروه ترویستی داعش دائما تکرار می کند".

وی افزود: "وقتی ترامپ می گوید که اسلام و غرب نمی توانند همراه و در کنار هم باشند و غرب از مسلمانان نفرت دارد، دقیقا همان حرفهایی را می زند که شعار و ایدئولوژی گروه تروریستی داعش است و این اظهارات کار را برای این گروه آسان تر می کند".

صادق خان  درمورد افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در لندن گفت: "درست است که اقدامات خشونت برانگیزِ ناشی از نفرت علیه مسلمان در لندن افزایش یافته است اما لندن اکنون امن ترین شهر دنیاست".

شهردار لندن همچنین در جواب سوالی در مورد حادثه آتش‌سوزی در برج "گرنفل" لندن و همچنین حمله تروریستی به مسجد "فینزبری پارک" این شهر گفت: "به دنبال توجیهی برای وقوع این حوادث نیستم اما آنچه مهم است این است که به جوانان خود اسلام درست را بیاموزیم تا براساس آنچه در مذهب اسلام است از کسی متنفر نباشند تا دست به اقدامات خشونت بار علیه آنان بزنند".

این در حالیست که چندی قبل نیز دونالد ترامپ و صادق خان، در شبکه‌های اجتماعی از گفتار و کردار همدیگر انتقاد کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала