چرا ملک سلمان در نشست G-20 اشتراک نمی ورزد؟

© AFP 2023 / HO / AFP SPAآیا تلاش های ملک سلمان برای نجات سعودی می تواند به نتیجه برسد؟
آیا تلاش های ملک سلمان برای نجات سعودی می تواند به نتیجه برسد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دولت آلمان علام کرد که پادشاه عربستان در نشست گروه بیست که قرار است روزهای هفتم و هشتم ماه جاری در هامبورگ برگزار شود، شرکت نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک ، روزنامه الیوم با اشاره به اینکه جای تعجب است که ملک سلمان «سید محمد الجدعان» وزیر مالیه را برای حضور در این نشست معرفی کرده است، این روزنامه همچنین مینویسد ،این در حالی است که پیش بینی می شد محمد بن سلمان عهده دار این جلسه مهم شود.
نویسنده در این سرمقاله، برای عدل حضور ملک سلمان و فرزندش در نشست G — 20 سه دلیل احتمالی ذکر کرده و نوشته است: دلیل اول، اوضاع جسمی ملک سلمان است که در شرایط مناسبی نیست. به گفته تحلیلگران، وی پس از صدور حکم عزل محمد بن نایف و انتصاب پسرش به سمت ولیعهدی، بیش از یک هفته است که از صحنه سیاسی سعودی ناپدید شده است.
رای الیوم با اشاره به اینکه دلیل دوم نیز مشغله پادشاه عربستان درباره بحران خلیج فارس است که حضور وی برای احتمال تشدید تحریم ها علیه قطر و یا اقدام نظامی علیه این کشور را ایجاب می کند، افزود: آخرین دلیل، افزایش پیش بینی ها در داخل و خارج عربستان درباره صدور دستورات جدید پادشاه این کشور برای تکمیل تغییرات در راس قدرت و تحکیم جایگاه ولیهد جدید همزمان با درز اخباری مبنی بر نارضایتی ها از برکناری بن نایف در برخی از محافل خاندان حاکم است.
رای الیوم در ادامه نوشت: می خواهیم به این نتیجه برسیم که غیبت پادشاه عربستان درنشست گروه بیست، غیبتی سیاسی و به هدف حضور در داخل برای تکمیل آرایش نهادهای حکومتی و شاید هم کناره گیری از قدرت به نفع ولیعهد و انتصاب وی به پادشاه عربستان تحت بهانه هایی نظیر بیماری و پیری باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала