تبدیل طیاره‌های نظامی افغانستان با طیاره‌های ناتو

© REUTERS / Ints Kalninsتبدیل طیاره‌های نظامی افغانستان با طیاره‌های ناتو
تبدیل طیاره‌های نظامی افغانستان با طیاره‌های ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که واشنگتن تا دو هفته‌ی دیگر راهبرد جدیدش در پیوند به افغانستان و منطقه‌ را اعلام می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یک، طارق‌شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان پس از اشتراک در نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل، امروز (سه شنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت که ناتو با برنامه‌ی چهار ساله‌ی امنیتی افغانستان موافق است و تعهد به حمایت و تمویل آن سپرده است.

وزیر دفاع ملی کشور همچنین گفت که کاخ سفید تا دو هفته‌ی دیگر راهبرد تازه‌اش در پیوند به افغانستان را اعلام می‌کند و در آن رویکرد‌های جدید در پیوند به پناهگاه‌های امن هراس‌افگنان ایجاد خواهد شد.

پیش از این مقام‌های ارشد نظامی امریکا گفته بودند که راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان یک رویکرد منطقه‌ای می‌داشته باشد.

به گفته‌ی آقای بهرامی، بر اساس توافق‌های افغانستان و جامعه‌ جهانی، در آینده‌ی نزدیک در وضعیت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تغییر جدی ایجاد خواهد شد.

سرپرست وزارت دفاع گفت که در وسط سال جاری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تا حدی تمویل و تجهیز می‌شوند و هواپیماهای کنونی نیروهای نظامی با هواپیماهای ناتو تبدیل می‌شود.

جمعه‌ی گذشته ۱۵ کشور عضو ناتو در بروکسل توافق کردند که نیروهایشان را در افغانستان افزایش بدهند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در یک نشست خبری گفته بود که این نیروهای به هدف آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای نظامی افغانستان، فرستاده می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала