سناتور امریکایی: اگر پاکستان پالیسی‌اش را تغییر ندهد، مجازات خواهد شد

© AP Photo / Jacquelyn Martinسناتور امریکایی: اگر پاکستان پالیسی‌اش را تغییر ندهد، مجازات خواهد شد
سناتور امریکایی: اگر پاکستان پالیسی‌اش را تغییر ندهد، مجازات خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیأت سناتوران امریکایی در دیدار با رئیس اجرایی اوضاع منطقه را غیر قابل قبول خوانده است و این سناتوران گفته اند که درصورتی که سیاست پاکستان تغییر نکند، این کشور مجازات خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز (سه شنبه) در دفتر کارش در کاخ سپیدار، با هیأتی از سناتوران امریکایی تحت ریاست جان مکین دیدار و ملاقات کرد.

جان‌مکین رییس هیأت سناتوران امریکایی، با بیان این‌که مقامات پاکستانی در خصوص همکاری با افغانستان اعلام آمادگی کردند، گفت که پاکستان باید در زمینۀ تأمین صلح و مبارزه با هراس‌افگنان با افغانستان همکاری کند.

او افزود که روابط ما با پاکستان این‌گونه ادامه پیدا کرده نمی‌تواند.

همچنان، لیندسی گراهام عضو دیگر هیأت سناتوران امریکایی گفت که وضعیت کنونی در منطقه قابل قبول نیست. اگر پاکستان تغییر کند، مکافات خواهد شد و اگر تغییری در پالیسی این کشور رونما نگردد، مجازات خواهد گردید.

همچنان، اعضای دیگر هیأت سناتوران امریکایی به ترتیب صحبت کرده و گفتند که حمایت واشنگتن از افغانستان فرا جناحی و گروهی است. آن‌ها با ابراز نگرانی از تماس‌های کشورهای منطقه با طالبان، از تعهد کشورشان در راستای حمایت نظامی و مالی از افغانستان اطمینان دادند.

در ادامه، رییس اجرایی کشو از همکاری و کمک‌های ایالات متحده امریکا در زمینه‌های مختلف سپاس‌گزاری کرد. 

رییس اجرایی کشور در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اظهارات هیأت سناتوران امریکایی دربارۀ سفرشان به پاکستان، گفت که باید بر پاکستان فشار آورده شود تا از حمایت گروه‌های هراس‌افگن دست بردارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала