استراتیژی جدید نظامی امریکا در افغانستان

© AP Photo / Matt Yorkمک کین
مک کین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفر هیئت امریکایی به افغانستان برای بررسی استراتیژی نظامی جدید

اسپوتنیک به نقل از آژانس خبرگزاری صدا و سیما، شبکه الجزیره انگلیسی از سفر یک هیئت خاص امریکا به کابل با هدف بررسی طرح های نظامی امریکا در افغانستان خبر داد.

تلویزیون الجزیره انگلیسی افزود: هیئت خاص امریکا به ریاست سناتور جمهوریخواه جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا به کابل سفر نموده اعلام کرده است ما به یک استراتیژی نظامی جدید در افغانستان نیاز داریم و در این سفر استراتیژی نظامی جدید را در افغانستان بررسی خواهیم کرد که هدف آن پیروزی در جنگ است. وی گفت استراتیژی که هدف آن فقط شکست نخوردن در افغانستان باشد قابل قبول نیست.

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای هیئت امریکا در سفر به افغانستان هم اعلام کرد در بازگشت به امریکا به دونالد ترامپ رئیس جمهور اعلام خواهد کرد که اکنون تعداد نظامیان امریکایی در افغانستان کافی نیست.

خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی در گزارشی از کابل گفت: هیئت ی متشکل از نمایندگان دو حزب امریکا در سنای این کشور به افغانستان سفر کرده است تا از نزدیک تحولات این کشور را بررسی کنند. اما همه اعضای این هیئت متفق القول هستند که افغانستان با شرایط کنونی در مسیر پیروزی قرار ندارد. این گروه از نمایندگان سنای امریکا اعلام کرده اند که مشخص شده است که استراتیژی سابق امریکا در افغانستان قابل استفاده نیست. آنها تاکید کرده اند که اکنون زمان ایجاد تغییرات در افغانستان فرا رسیده است. لینزی گراهام یکی از اعضای هیئت امریکایی در سفر به کابل نیز گفته است که هنگام بازگشت به امریکا به دونالد ترامپ اعلام خواهد کرد که تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان که حدود هشت هزار و چهارصد نفر است کافی نیست. امریکا یا باید همه نیروهایش را از افغانستان خارج یا نیروهای بیشتری به این کشور اعزام کند. این نماینده سنای امریکا افزود کشورهای عضو ناتو هم قول داده اند که نیروی بیشتری به افغانستان اعزام کنند و این نیروها باید در بخش آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای افغان نقش فعال تری ایفا کنند و در حین زمان امریکا هم باید نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام کند و همزمان با بکارگیری گسترده قوای هوایی امریکا در افغانستان، این نیروها هم، باید نقش فعال تر و گسترده تری در افغانستان ایفا کنند تا شرایط کنونی در این کشور که به بن بست رسیده است تغییر کند.

بر اساس این گزارشات، اعضای هیئت امریکایی در سفر به افغانستان از وزیر امور خارجه امریکا هم انتقاد و اعلام کردند که فعلاً تعداد دیپلمات های امریکایی در افغانستان کافی نیست و تنها کاردار سفارت امریکا در کابل مستقر است و هنوز دولت ترامپ سفیر جدیدی برای افغانستان معرفی نکرده است، این در حالی است که جنگ امریکا در افغانستان به طولانی ترین جنگ تبدیل شده است و بسیاری از پست های دیپلماتیک سفارت امریکا در افغانستان مشخص نشده اند. اعضای هیئت امریکایی در سفر به کابل از رکس تیلرسون وزیر امور خارجه کشورشان درخواست کردند که به زودی به کابل سفر، مشکلات و مسائل دیپلماتیک سفارت امریکا را در کابل حل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала