ایجاد سهولت برای مراجعین ریاست قونسلی وزارت خارجه افغانستان

© Fotolia / SkyLineایجاد سهولت برای مراجعین ریاست قونسلی وزارت خارجه افغانستان
ایجاد سهولت برای مراجعین ریاست قونسلی وزارت خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات وزارت امور خارجه افغانستان از الکترونیکی‌سازی آرشیو این وزارت خبر داده، می‌گویند که اسناد این وزارت به ‌زودی به‌هدف مصوونیت بیشتر، به صورت الکترونیکی آرشیو می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، نصیراحمد اندیشه، معین اداری وزارت خارجه که پس از چاشت امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که برای الکترونیکی سازی آرشیو وزارت خارجه بودجه اختصاص داده شده است.

آقای اندیشه افزود که با تغییر آرشیو کنونی به ‌الکترونیکی؛ استفاده از اسناد دیپلوماسی و سیاست خارجی کشور در آینده برای تاریخ نگاران، محصلین و استادان آسان‌تر خواهد شد.

معین اداری وزارت خارجه با بیان‌ این که آنان در تلاش ایجاد قونسلگری برقی برای درخواست آنلاین می‌باشند؛ خاطر نشان کرد که وب سایت مخصوص ریاست امورقونسلی نیز به منظور عرضه خدمات آنلاین تکمیل شده و تا یک ماه دیگر راه اندازی خواهد شد.

براساس گفته‌های معین اداری وزارت امورخارجه؛ دیتابس عمومی برای ریاست امور قونسلی و وصل آن به تمام نمایندگی های قونسلی بیرون از افغانستان تکمیل شده‌است.

اندیشه در قسمت دیگر سخنان خود از آغاز پروسه ثبت و تثبیت هویت افغان‌ها در کشورهای عربی و آسیای میانه جهت صدور تذکره و پاسپورت خبر داد.

او اضافه کرد که برای تثبیت هویت شهروندان افغانستان مقیم عراق و ترکمنستان نیز هیئت هایی فرستاده شده است.

معین اداری وزارت امورخارجه، از آوردن اصلاحات در این وزارت نیز خبر داد و گفت که آنان تاکنون توانسته‌اند حدود ۵۸ درصد بودجه انکشافی شش‌ماهه خود را به‌مصرف برسانند، در حالی که سال قبل در همین موقع این رقم به ۳۵ درصد می‌رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала