واکنش کشورهای عربی به پاسخ قطر

© REUTERS / Thomas Whiteخريطة قطر
خريطة قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین با صدور بیانیه ای مشترک از دریافت پاسخ قطر به مطالبات خود خبر داده و اعلام کردند در زمان مناسب به آن پاسخ خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، مهلت تعیین شده کشورهای تحریم‌کننده قطر برای پاسخگویی آن به درخواست‌های مربوط به تغییر سیاستش در منطقه بار دیگر پایان یافت و وزیران خارجه چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر در بیانیه‌ای مشترک در پی دریافت پاسخ دوحه تأکید کردند که در وقت مناسب به آن پاسخ خواهند داد.
شب گذشته محمد عبدالله الصباح، وزیر مشاور در امور کابینه کویت پاسخ قطر به 13 درخواست کشورهای تحریم‌کننده دوحه را در جده تقدیم عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی کرد.
عادل الجبیر در این دیدار گفت: امیدواریم پاسخ قطر به خواسته های کشورهای تحریم کننده مثبت باشد و اکثر درخواست ها در توافق سال 2014 آمده بود.
الجبیر افزود: موافقت با تمدید مهلت به قطر براساس درخواست دولت کویت به عنوان میانجی بوده است.
مهلت دوم داده شده به دوحه که بنا به درخواست امیر کویت 48 ساعته بود راس ساعت 12 نیمه شب گذشته پایان یافت، این در حالی است که مهلت اول که 10 روزه بود نیمه شب یکشنبه پایان یافته بود.
انتظار می رود وزرای امور خارجه چهار کشور عربی تحریم کننده قطر پس از دریافت پاسخ دوحه، امروز در قاهره با هدف هماهنگی مواضعشان گردهم بیایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала