افشای جزئیات جدید از پاسخ قطر به خواسته های کشورهای عربی

© Flickr / Isabell Schulzافشای جزئیات جدید از پاسخ قطر به خواسته های کشورهای عربی
افشای جزئیات جدید از پاسخ قطر به خواسته های کشورهای عربی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک، جزئیات بیشتری از پاسخ قطر به خواسته‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک، جزئیات بیشتری از پاسخ قطر به خواسته‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر را فاش کرد.
طبق این گزارش، براساس اطلاعات بدست آمده، قطر در پاسخ مکتوب خود که به امیر کویت تحویل داده برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران در صورت پایبندی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به این اقدام، اعلام آمادگی کرده است. در واقع، دوحه اخراج اتباع ایران و قطع روابط با این کشور از جمله روابط اقتصادی با آن را به اقدامات مشابه دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات مشروط کرده است. قطر همچنین برای بستن پایگاه نظامی ترکیه در خاک خود به شرط تعطیلی پایگاه‌های نظامی خارجی در دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام آمادگی کرده است. علاوه براین، دوحه در پاسخ خود هر نوع ارتباط با گروه‌های تروریستی را بر اساس فهرست سازمان ملل، تکذیب و تاکید کرده است نام گروه اخوان المسلمین در این فهرست قرار ندارد. قطر اتهام تامین مالی تروریسم را بدون ارائه مدرک رد و تاکید کرده است که به فهرست کشورهای تحریم کننده دوحه درباره گروه‌های تروریستی پایبند نیست.
قطر همچنین استرداد افرادی را که پناهندگان سیاسی یا مسلمانان سنی مظلوم مقیم قطر خوانده، رد کرده است. کشور قطر در ادامه با تعطیلی رسانه‌های وابسته به خود (الجزیره) مخالفت کرده و پیش شرط تعطیلی شبکه‌های العربیه، اسکای نیوز عربی، الحدث،‌ام بی‌سی و شبکه‌های مصری را برای این اقدام مطرح کرده است.
دوحه همچنین در پاسخ خود تاکید می‌کند در امور داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس دخالت نمی‌کند و امارات را به دخالت در امور داخلی کویت و قطر و تلاش اطلاعاتی برای کودتا در پادشاهی عمان متهم کرده است. این کشور همچنین در بخش از پاسخ خود نیز با اشاره به اینکه با هیچ یک از مخالفان در کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط ندارد، تاکید می‌کند اعطای تابعیت به اتباع دیگر کشور‌ها، مسئله‌ای مربوط به حاکمیت ملی قطر است.
علاوه بر این، طبق گزارش المیادین، قطر در نامه ارسالی خود به امیر کویت پرداخت غرامت به کشورهای تحریم کننده را رد کرده و خواستار دریافت غرامت از آن‌ها به علت «حماقتی» شده است که در حق دوحه مرتکب شده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала