وزیر خارجه سعودی: بایکوت قطر ادامه خواهد داشت

© AFP 2023 / Adem Altanوزیر خارجه سعودی: بایکوت قطر ادامه خواهد داشت
وزیر خارجه سعودی: بایکوت قطر ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرده است که عربستان سعودی، مصر، بحرین، و امارات متحده عربی به بایکوت سیاسی و اقتصادی قطر ادامه می‌دهند و تحریم‌های جدید علیه دوحه پس از رایزنی‌ها وضع خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، عادل بن احمد الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در نشست خبری در قاهره گفت: "این بایکوت تا زمانی‌که قطر سیاست خود را درست نکند، ادامه خواهد داشت. در رابطه به اقدامات بعدی باید بگویم که رایزنی‌های ما ادامه دارند، ما حق مطلق داریم تا با  در نظرداشت حقوق بین‌المللی دست به اقدامات مختلف بزنیم، ما این اقدامات را بررسی می‌کنیم و در زمان مناسب تصمیم اتخاذ می‌کنیم".

مذاکرات وزرای خارجه مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین در مورد بحران قطر، امروز (چهارشنبه) در قاهره برگزار شد.

کشورهای چهارگانه عربی، جواب رد قطر به درخواست‌های شان را تائید کردند و در اعلامیه‌ی که پایان این نشست نشر شد، از چنین موضع قطر اظهار تاسف نمودند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در آغاز ماه جون روابط دیپلوماتیک‌شان را با دوحه قطع نمودند، و قطر را به حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی این کشورها متهم ساختند.

پس از آن کشورهای عربی از قطر خواستند تا در جریان ده روز شرایط سیزده‌گانه این کشورها را به شمول کاهش روابط نظامی با ایران، مسدود نمودن پایگاه نظامی ترکیه، توقف تامین مالی گروه‌های تروریستی و مسدود نمودن شبکه تلویزیونی الجزیره، عملی کند.

 قطر با رد اتهامات کشورهای همسایه، اعلام کرد که خواست‌های این کشورها غیرواقعی اند و عملی شده نمی‌توانند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала