افغانستان و پاکستان برای انجام عملیات مشترک در دوسوی خط "دیورند" موافقت کردند

© AFP 2023 / NOORULLAH SHIRZADAافغانستان و پاکستان برای انجام عملیات مشترک در دوسوی خط " دیورند" موافقت کردند
افغانستان و پاکستان برای انجام عملیات مشترک در دوسوی خط  دیورند موافقت کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات کانگرس امریکا در طول سفرش در کابل از موافقت پاکستان برای مبارزه مشترک با گروه های تروریستی در دو سوی خط دیورند خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، هيات کانگرس آمريکا روز سه شنبه در سفر به کابل اعلام کرد که فرمانده ارتش پاکستان براي مبارزه مشترک با گروه هاي تروريستي در دو سوي خط ديورند موافقت کرده و واشنگتن، زمينه نظارت بر اين عمليات و تائيد آن را فراهم خواهد ساخت.

طبق گزارش دفتر مطبوعاتی رياست جمهوري افغانستان ، اين هيات در ديدار با «محمد اشرف غني»، افزود که طرفين در اين ديدار بر لزوم گسترش همکاري هاي دوجانبه و مبارزه با تروريزم و مسائل منطقه، بحث و تبادل نظر کردند.
بر اساس اين گزارش، هيات آمريکائي بر لزوم دستيابي به يک راه حل که تمام منطقه بر روي آن توافق داشته باشند، تاکيد کرده است.
اشرف غني نيز در اين ديدار، حمايت‌هاي امريکا از افغانستان را ارزشمند دانست و گفت که روابط افغانستان و امريکا بر اساس احترام و منافع متقابل استوار است.
وي افزود: جنگي‌که در افغانستان جريان دارد، جنگ افغانستان نيست، بلکه جنگ در افغانستان، برضد گروه هاي تروريستي فرا منطقه اي است.
رئيس جمهوري افغانستان گفت: صلحي را که خواهان آن هستيم، هزينه دارد و اصلاحات نيز اجتناب ناپذير و هزينه بر خواهد بود.
اشرف غني، با اشاره به اصلاحات در وزارت دفاع افغانستان، گفت که 150 تن از فرماندهان در سطح رهبري اين وزارتخانه متقاعد شدند، وزير جديد تعين شده و ديگر اصلاحات نيز در اين نهاد صورت گرفته که باعث تقويت ظرفيت‌هاي افغانستان براي انجام عمليات نظامي شده است.
وي گفت که اين اصلاحات، وزارت کشور را که اخيراً وي، آن ‌را قلب فساد در بخش امنيتي خوانده بود، متحول خواهد ساخت.
رئيس جمهوري افغانستان افزود که همکاري پايدار امريکا براي تداوم اصلاحات مهم است و انتخابات پارلماني در ماه جولاي سال 2018 برگزار خواهد شد و جامعه مدني نيز بر روند برگزاري آن، نظارت خواهد کرد.
رئيس جمهوري گفت که افغانستان، نياز دارد تا روابط تجاري خويش را گسترش دهد و اخيراً موافقتنامه هاي مختلف را براي اتصال افغانستان با کشورهاي منطقه از طريق خط آهن، جاده، دهليز هوايي، دسترسي به دريا از راه بندر چابهار، به امضا رساند و ديگر، تنها وابسته به راه تجاري و ترانزيتي پاکستان نخواهد بود.
ديدار هيات آمريکائي از کابل و گفت و گو با مقام هاي ارشد افغانستان در آستانه اعلام راهبرد جديد واشنگتن در قبال جنگ افغانستان صورت مي گيرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала