استعفای نخست ‌وزیر پاکستان به خاطر دخترش

© AP Photo / Matt DunhamPakistan's Prime Minister Nawaz Sharif
Pakistan's Prime Minister Nawaz Sharif - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته تحقیقات فساد مالی پاکستان " مریم نواز "دختر نخست‌ وزیر این کشور را برای پاسخگویی احضار کرد و خواهان تحقیق از وی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ای آر وای نیوز»، «بابر اعوان» سیاستمدار سابق حزب مردم پاکستان که به تازگی به حزب تحریک انصاف پیوسته است در واکنش به احضار دختر نخست‌ وزیر به کمیته تحقیقاتی فساد مالی گفت: اگر نواز شریف به 13 سوال دادگاه عالی پاکستان پاسخ‌های کاملی داده بود کار به احضار فرزندانش در کمیته تحقیقاتی نمی‌کشید.
وی افزود: نخست‌وزیر باید برای حفظ آبروی دخترش هم که شده استعفا دهد، پولی که با رشوه کسب کرده ارزش بی‌آبرویی فرزندانش را ندارد و نواز شریف با لجبازی فقط به خود ضرر می‌رساند.
این عضو جدید تحریک انصاف گفت: اگر «شهباز شریف» سروزیر ایالت پنجاب و برادر نخست‌وزیر از این موضوع ناراحت است باید به مردم حقیقت را بگوید و در مورد پرونده فساد مالی مدارک درستی را به کمیته تحقیقاتی ارائه کند.
موضوع «پاناما لیکس» یا همان پرونده فساد اقتصادی نواز شریف نخست ‌وزیر پاکستان که توسط عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف به دادگاه عالی پاکستان کشانده شد به روزهای پایانی خود رسیده و به زودی نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد.
نتیجه‌ای که اگر باعث محکوم شدن نواز شریف نخست‌وزیر 67 ساله پاکستان شود همزمان عمر سیاسی او را نیز به پایان خواهد رساند.
گفتنی است تا کنون از بین پنج قاضی دادگاه عالی پاکستان دو قاضی رای به عدم صلاحیت نواز شریف داده‌اند و کافیست از بین سه قاضی باقیمانده یک نفر به عدم صلاحیت نواز شریف رای دهد تا کار برای وی به پایان برسد.
در حال حاضر این سه قاضی رای نهایی خود را منوط به ارائه گزارش کامل توسط کمیته تحقیقات این پرونده دانسته‌اند.
کمیته تحقیقات علاوه بر شخص نواز شریف و شهباز شریف بسیاری از نزدیکان و اعضای خانواده این دو را نیز برای بازجویی احضار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала