واکنش تند مقامات پیشین حکومتی به "تویت اشتباهی ارگ"

© Photo / M.Naderiواکنش تند مقامات پیشین حکومتی به "تویت اشتباهی ارگ"
واکنش تند مقامات پیشین حکومتی به تویت اشتباهی ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات پیشین حکومتی به یک تویت اشتباهی ریاست جمهوری که در آن به توافق افغانستان و پاکستان به "عملیات مشترک مرزی" در دو سوی خط دیورند اشاره شده بود به شدت واکنش نشان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، در این تویت که اکنون در تویتر ارگ دیده نمی شود، نگاشته شده بود که ربیس جمهور محمد اشرف غنی با پیشنهاد "عملیات مشترک مرزی" با پاکستان، زیر نظارت ایالات متحده، توافق دارد.
اما تویت که روز گذشته در تویتر ارگ نشر شده بود بعد از انتقادهای شدید برخی از مقام های پیشین حکومت حذف شده است.
دوا خان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، به صدای امریکا گفته است که در ارایه معلومات و کاربرد کلمات در این تویت، اشتباه شده است.
اما نشر این تویت، حکومت وحدت ملی را زیر انتقاد شدید شماری از مقام‌های پیشین افغان قرار داده است.
رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور در صفحه توییترش نوشته است "به نظر می‌رسد که ارگ یک بار دیگر یک توافق مخفی با پاکستان امضا کرده و مجدداً به امتیاز می‌دهد".
ایمل فیضی سخنگوی پیشین ریاست جمهوری افغانستان در زمان حکومت حامد کرزی نیز انتقاد کرده و گفته است که ریاست جمهوری افغانستان از ادبیات نظامیان پاکستانی کار گرفته است.
آنچه ارگ را زیر انتقاد شدید قرار داده است، کاربرد واژۀ "مرز" است زیرا حکومت افغانستان دیورند را به صفت مرز میان افغانستان و پاکستان به رسمیت نمی شناسد.
با اینحال روز گذشته نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، صریحاً گفته بود که افغانستان و پاکستان در مورد انجام عملیات همزمان در "دو سوی خط دیورند" توافق کرده است.
دو سوی خط دیورند — جایی که اکثراً قبایلی اند — شاهد حضور گسترده گروه‌هایی اند که بر ضد دولت‌های افغانستان و پاکستان، فعالیت‌های تخریبی و حملات هراس‌افگنی را انجام می‌دهند.
ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای به نقل از هیأت سناتوران امریکایی که به کابل آمدند، می‌گوید "جنرال قمر باجوه، لوی درستیز پاکستان در زمینه عملیات‌های مشترک برضد گروه‌های تروریستی در دو سوی خط دیورند، توافق نشان داده است".
دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان؛ اما به صدای امریکا می‌گوید که انجام "عملیات هم‌زمان" نیروهای مرزی دو کشور از سوی پاکستان مطرح شده است که حکومت افغانستان از آن استقبال می‌کند.
او می‌افزاید "از طریق سناتوران امریکایی این پیام پاکستان به حکومت افغانستان رسیده است که آنها می‌خواهند در امتداد خط دیورند، عملیات هم‌زمان صورت گیرد".
آقای مینه‌پال، تأکید می‌کند که روی چگونگی آن عملیات و میکانیزم آن، مقام‌های امنیتی و دفاعی افغانستان با جانب پاکستان کار خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала