نگرانی‌های جدید از ناامنی و درگیری‌های مسلحانه در کندز

© AP Photo / Najim Rahimنگرانی‌های جدید از ناامنی و درگیری‌های مسلحانه در کندز
نگرانی‌های جدید از ناامنی و درگیری‌های مسلحانه در کندز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای ولایتی و شماری از باشنده‌گان کندز می‌گویند که طالبان در حومه‌های شهر کندز پناه گاه‌ها ساخته اند و از این گروه در نبردهای سه روزه اخیر خودشان را حتا به نزدیکی‌های مرکز شهر کندز رسانیده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شورای ولایتی کندز اعلام کرده است که در حال حاضر، طالبان در بیشتر روستاهای منطقۀ تلوکه حضور دارند و اعضای این گروه قریه‌های قشلاق شینواری و ناصری‌ها را در شرق شهر کندز؛ قریه‌های عمر خیل٬ مدرسه٬ شنه تپه را در جنوب کندز؛ و قریه‌های کنم٬ حضرت سلطان٬ ملا سردار٬ اورته بلاقی‌ها٬ دوبلوله را در شمال شهر کندز  در ادارۀ خودشان در آورده اند.

حمزه، باشنده کندز، گفت: "حکومت باید بیاید و وضعیت را از نزدیک ببیند. چرا دولت بی‌توجهی می‌کند؟".

عبدالعلیم، باشندۀ کندز، گفت: "سه روز است که جنگ جریان دارد. طالب به خانۀ ما داخل شده است ما یک رقم خود را از آن جا بیرون کردیم اما مال ما آن جا است".

در همین حال شورای ولایتی کندز هشدار می‌دهد که اگر پیشروی‌های طالبان همینطور ادامه پیدا کنند، کندز بار دیگر سقوط خواهد کرد.

مولوی خوش محمد نصرتیار، عضو شورای ولایتی کندز، گفت: "(نیروهای امنیتی) عملیات راه اندازی کردند و منطقۀ تلوکه را از وجود مخالفین در ظرف پانزده روز پاکسازی کردند. اما بدبختانه نیروهای مخالفین تلوکه را در ظرف چند ساعت دوباره تصرف کردند".

اما فرمانده پولیس کندز می‌گوید که نیروهای دولتی تمامی حمله‌های طالبان را به عقب زده‌اند و تلفات سنگینی به این گروه وارد کرده‌اند. 
عبدالحمید حمیدی، فرمانده پولیس کندز، گفت: "نیروهای جنگی که از سایر ولایت‌ها (در کندز) تجمع کرده، هر کدام آنان که به مناطق خود بروند مخالفین هم توانایی آن را ندارند که آن را حفظ کنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала