روبت ماشیندار ثقیل خودمختار

© Photo / RosoboronexportKampfroboter „Uran-9“
Kampfroboter „Uran-9“ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدل جدید روبت شده ماشیندار ثقیل اتومات روسی که میتواند مستقل هدف را تشخیص و تصمیم بگیرد، در کارخانه کلاشنکوف تولید گردیده است

قسمیکه مخترعین میگویند، این ماشیندار روبت به اساس نیروسیتی فعالیت میکند. سیستم جدید میتواند بسیار سریع آموزش گردد که نتنها به اساس برنامه های داخلی فعالیت میکند، بلکه از تجارب خود نیز استفاده می نماید. میتوان گفت که این روبت ماشیندار بسیار کینه دوز است.

اینکه ایا سلاح جدید روسی در میدان جنگ خودش مستقلانه تصمیم ازبین بردن هدف را میگرد و یا منتظر قومانده انسان میباشد، کارخانه فوق الذکر در این ارتباط توضیحات نداده است. اما قرار است در همایش تخنیک نظامی 2017 به نمایش گذاشته شود.

شبکه های عصبی مصنوی —تلاش برای ایجاد سیستم عصبی معادل سیستم جسم زنده میباشد که میتواتند مانند مغز انسان باشد. یعنی پردازشگر های ساده مختلف با هم یکجا پیوند میشوند و وظایف مشترک را عملی می نمایند. بطور مثال چیزی را پیشبینی و یا اداره می نماید.

چیزیکه در سیستم عصبی این روبت هامهم است، آن است که برنامه ریزی نمی شوند، بلکه آموزش میگردند.

قبلاً کارخانه کلاشینکوف چنین سیستم را در کانال "روسیه 24" نمایش داده بود که روبت رزمی با اداره از فاصله دور بود. اما یکی از وظایف آن، تعقیب هدف است که اپراتور به آن نشان میدهد. تصمیم نهائی استعمال سلاح را انسان میگرد.

این سیستم رابت را میتوان با ماشیندار ثقیل، ماشیندار پی کا، کورد ویا دو راکت انداز مجهز نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала