آمادگی طالبان افغان برای اداره کشور

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudآمادگی طالبان افغان برای اداره کشور
آمادگی طالبان افغان برای اداره کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همکاری طالبان با نیروهای نظامی افغان برای نابودی داعش در تورا بور در جامعه بین المللی بسیار خوب منعکس شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آیا ارتش افغانستان در اواسط ماه جون با کمک طالبان توانست غاره تورا بورا را از وجود جنگجویان گروه تروریستی دولت اسلامی" داعش" پاک کند؟
لوموند نوشته است، دولت افغانستان اطلاعات مبنی بر کمک طالبان به ارتش افغانستان برای از بین بردن داعش در تورا بورا را رد می کند، اما گفتگوها برای تامین مواد غذایی آنها در ادارات دولتی در کابل جریان دارد. اما برخی ادارات و سازمان های غیر دولتی و بین المللی در منطقه این اطلاعات را به شرطی که نام شان ذکر نگردد، تایید می کنند.
احمد رشید یکی از اعضای " طالبان می گوید، نقطه اتحادهای تاکتیکی در منطقه که در آن داعش حضور دارد، وجود دارد، مثلاً در شمال شرق نیروهای دولتی حتی مهمات و تجهیزات برای مبارزه به دشمن به طالبان ارائه می کنند. به گفته وی، اتحاد طالبان و دولت افغانستان ممکن است به دور از تصور باشد، اما این اقدام در برخی مواقع ممکن است.
خبرنگار "Le Monde " می نویسد، طالبان تحت پوشش اقدامات نظامی شناخته شده نبردهای مختلفی را انجام داده و در واقع مورد اعتماد مخاطب خویش قرار گرفته و اکنون قادر به اداره کشور می باشند.
طبق گزارش دفتر سازمان ملل در کابل، طالبان در حال حاضر 40 فیصد اراضی این کشور را کنترول و 35 فیصد جمعیت این کشور در واقع تحت سلطه آنها قرار دارد و این رقم به طور مداوم رو به افزایش است.
در مقاله ای که در رسانه های روسیه نشر گردید، آمده است: اکنون طالبان می خواهند، نشان دهند که آنها کاملا برای کنترول طیف وسیع از قلمرو این کشور به مانند سال 2014 و حتی 2014 آماده هستند.
وی می افزاید، استراتژی جدید طالبان در واقع انعکاس خیلی خوبی در جامعه بین المللی داشته است.
نماینده رسمی افغانستان در گفتگویی با بی بی سی اظهار داشت: ما مایل به برقراری روابط دوستانه با جامعه بین المللی هستیم و افغانستان نمی خواهد باعث بروز مشکلات برای کشورهای همسایه و یا جهان شود.
طبق گزارش "Folloru" روسیه و ایران بر این باورند که به طالبان باید به عنوان یک متحد در مبارزه با «دولت اسلامی» دیده شود، چرا که آنها در منطقه می باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала