آمادگی روسیه برای حل بحران کشور های عربی

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoلاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لاورسرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه آمادگی این کشور را برای حل تنش عربی بین چند کشور به رهبری عربستان علیه قطر در چارچوب میانجیگری اعلام کرد .

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه آمادگی این کشور را برای انجام تلاش های بیشتر با هدف حل تنش عربی بین چند کشور به پیشگامی عربستان علیه قطر در چارچوب میانجیگری اعلام کرد.
لاروف در گفت وگو با خبرنگاران در باره اقدام های عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر علیه قطر، گفت: بارها موضع خود را در این مساله اعلام و تاکید کرده ایم که برای حمایت از هر گونه تلاش برای بهبودی روابط بین کشورهای عربی منطقه خلیج فارس آمادگی داریم.
پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در راستای تلاش های برای حل تنش عربی در منطقه خلیج فارس با پادشاه عربستان سعودی و بحرین، امیر قطر و روسای جمهوری مصر و ترکیه گفت وگوی تلفنی کرده است.
لاوروف افزود: در هفته های اخیر وزیر خارجه قطر و وزیر مشاور امارات نیز به مسکو سفر کرده اند و روسیه در تماس دائم با این کشورها است و از تلاش های میانجیگرانه کویت هم حمایت می کند.
وزیر خارجه روسیه گفت: اگر تمام کشورهای درگیر این مساله معتقدند، روسیه می تواند اقدامات بیشتری برای رفع اختلاف ها و نگرانی ها انجام دهد، برای پاسخ آمادگی داریم.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان لاوروف نوشت: در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب در باره مساله قطر گفت وگو شد و بر این باوریم که اعتبار و توانمندی این اتحادیه باید به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала