تاجکستان: افغانستان را در ساخت لین های انتقال برق پروژه کاسا-1000 پشتیبانی کنید

© Пресс служба президента РТЭмомали Рахмон с главами государств участников CASA - 1000 на Варзобе
Эмомали Рахмон с главами государств участников CASA - 1000 на Варзобе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور تاجکستان از کشورهای عضو پروژه خط انتقال برق کاسا-1000 خواست تا افغانستان را در ساخت و ساز لین های انتقال برق پشتیبانی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجکستان امروز در نشست سران کشورهای عضو کاسا-1000 که در آن محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، نواز شریف رئیس جمهور پاکستان و سورنبای جان بیکوف نخست وزیر قرغیزستان شرکت داشتند، گفت:- "من پیشنهاد می کنم که برای ساخت و ساز زودتر لین های انتقال برق پروژه کاسا-1000 دولت افغانستان را کمک کنیم تا این پروژه زودتر به بهره برداری برسد، چرا که فرآیند مناقصه آن تکمیل شده است".

کاسا یک‌هزار - اسپوتنیک افغانستان
سنگ‌ تهداب پروژه «کاسا یک‌هزار» امروز گذاشته می‌شود

رحمان گفت: همکاری با یکدیگر و تلاش مشترک برای ساخت این پروژه به روند ساخت و ساز این پروژه سرعت می بخشد.

رحمان گفت:- "بر اساس برخی برآوردها به دلیل تاخیر کشورها در ساخت این پروژه در مجموع اعضای این پروژه سالانه بیش از 500 میلیون دالر را از دست می دهند".

هزینه این پروژه نزدیک به 1.8 میلیون دالر برآورد شده است. خطوط انتقال برق در تمام قلمرو کشورهای عضو به 1.3 هزار کیلو متر می رسد. با ساخت پروژه کاسا-1000 کشورهای تاجکستان و قرغیزستان می توانند سالانه نزدیک به 1300 مگاوات برق به افغانستان و پاکستان صادر کنند.

همچنان این پروژه توسط بانک جهانی، بانک اروپایی برای بازسازی و توسعه، بانک سرمایه گذاری اروپا، آژانس توسعه بین المللی امریکا و وزارت توسعه بین المللی پشتیبانی می شود.

پیش از این روز پنجشنبه سورنبای جان بیکوف نخست وزیر قرغیزستان گفته بود، کارهای ساخت و ساز پروژه کاسا-1000 از سال آینده در این کشور آغاز می گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала