امریکا: آزمایش راکت های کوریای شمالی باعث نزدیک شدن جنگ نمی شود

© Photo / David B. Gleasonامریکا: آزمایش راکت های کوریای شمالی باعث نزدیک شدن جنگ نمی شود
امریکا: آزمایش راکت های کوریای شمالی باعث نزدیک شدن جنگ نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع آمریکا بر این باور است که آزمایش راکت بالستیک قاره پیمای کوریای شمالی موجب نزدیک تر شدن جنگ نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در سخنانی تاکید کرد: آزمایش راکت بالستیک قاره پیمای کوریای شمالی، طرف های مربوط را به یک جنگ نزدیک تر نخواهد کرد و تلاش های آمریکا برای برخورد با این بحران از طریق تلاش های اقتصادی و دیپلماتیک ادامه خواهد یافت.
وی در سخنانی در جمع خبرنگاران در پنتاگون تصریح کرد: من بر این باور نیستم که این قابلیت به خودی خود ما را به جنگ نزدیک تر می کند چرا که رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه کاملا شفاف اعلام کرده اند که ما تلاش های اقتصادی و دیپلماتیک را برای حل و فصل بحران کوریای شمالی دنبال خواهیم کرد.
آمریکا میلیون ها دالر منابع مالی بانک های بزرگ همکار کره شمالی را توقیف می کند
مقام های آمریکایی در تلاش هستند تا میلیون ها دالر منابع مالی 8 بانک بزرگ بین المللی را به اتهام همکاری با شرکت های وابسته به کره شمالی توقیف کنند.
آغاز تلاش های مجدد آمریکا برای اعمال فشار بر کوریای شمالی پس از آزمایش راکت جدید بالستیک این کشور بوده است.
بریل هاول قاضی ارشد محکمه فدرال واشنگتن خواستار توقیف اموال و دارایی های چند بانک بزرگ بین المللی از جمله "بانک آمریکا بی ای سی، بانک ملون کورپ نیویورک، سیتی گروپ، دویچه بانک ای جی، اچ اس بی سی، جی پی مورگان، استاندارد چارترد و ولس فارگو شده است.
سارنوال های آمریکایی بر این باورند که بانک های مذکور از سال 2009 میلادی بیش از 700 میلیون دلار مبادله مالی ممنوع را از طرف شرکت هایی انجام داده اند که با کوریای شمالی در ارتباط نزدیک بووده اند.
برخی از این مبادلات مالی برای شرکت چینی داندونگ متالیک و 4 شرکت دیگر وابسته به آن انجام شده که به اعتقاد سارنوال های آمریکایی تلاش زیادی را برای دور زدن تحریم های کره شمالی انجام داده اند.
درهای مذاکره به روی کره شمالی هنوز باز است
مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرده است که هنوز آماده دیدار و گفتگو با رهبر کوریای شمالی است تا تنش ها را کاهش دهد.
آمادگی رئیس جمهور کوریای جنوبی برای دیدار و گفتگو با رهبر کره شمالی در شرایطی است که تنش ها در منطقه پس از شلیک موشک جدید بالستیک و قاره پیمای کره شمالی به شدت بالا گرفته است.
وی در آستانه نشست رهبران گروه 20 گفت: این بسیار خطرناک است که هیچ گفتگویی با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی وجود ندارد. وقتی شرایط مهیا شود، من آماده مذاکره با رهبر کره شمالی در هر زمان و مکانی هستم.
وی افزود: جامعه بین المللی باید یک موضع قاطع و سخت را در قبال کره شمالی اتخاذ کند و تحریم ها و فشار بیشتری را به خاطر فعالیت های نظامی علیه پیونگ یانگ اعمال کند.
رئیس جمهور کره جنوبی در عین جال اظهار داشت: ولی باید به طور شفاف بر این مساله نیز تاکید کنیم که پنجره گفتگو با کوریای شمالی کاملا هنوز باز است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала