امریکا تعداد نظامیان کمتری نسبت پلان اش به افغانستان اعزام می کند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisامریکا تعداد نظامیان کمتری نسبت پلان اش به افغانستان اعزام می کند
امریکا تعداد نظامیان کمتری نسبت پلان اش به افغانستان اعزام می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قصر سفید تصمیم دارد تنها 3،9 هزار نظامی به افغانستان اعزام نماید. پیش از این امریکا از اعزام تا حدود 5 هزار نظامی امریکایی به افغانستان خبر داده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " Wall Street Journal " با استناد به پیام هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا، قصر سفید تصمیم دارد تنها 3،9 هزار نظامی به افغانستان اعزام نماید. پیش از این امریکا از اعزام تا حدود 5 هزار نظامی امریکایی به افغانستان خبر داده بود. در سندی که به یک گروه کوچک از نمایندگان دولت امریکا ارسال گردیده، آمده است که رئیس جمهور به جمیز ماتیس وزیر دفاع امریکا تنها اجازه اعزام 3،9 هزار سرباز به افغانستان را داده است.
پیش از این گزارش شد، که ترامپ تصمیم اعزام سربازان امریکا به افغانستان را در اختیار ماتیس گذاشته است و اکنون اتخاد چنین تصمیمی مبنی بر کاهش اعزام تعداد نظامیان به افغانستان باعث تعجب برخی از نمایندگان دولت امریکا شده است.
امریکا پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 به برج‌های تجارت جهانی در نیویارک، که به گفتۀ مقامات این کشور 3 هزار قربانی گرفت، در تاریخ 7 اکتبر به افغانستان لشکرکشی کرد تا طولانی‌ترین مداخله نظامی واشنگتن رقم بخورد.
حضور نظامی امریکا در افغانستان تاکنون بیش از 100 میلیارد دالر هزینه داشته‌است.
ماموریت جدید تحت عنوان " حمایت قوی" ناتو از ماه جنوری سال 2015 در این کشور آغاز گردید. در حال حاضر حدود 10 هزار نظامی امریکایی در افغانستان مستقر اند و در انجام عملیات های مبارزه علیه تروریست ها از نیروهای امنیتی افغان حمایت می کنند. با وجود این، رئیس سازمان اطلاعات ملی امریکا گفت: وضعیت امنیتی این کشور رو به وخامت است و طالبان همچنان به تصرف مناطق جدید ادامه میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала