امریکا: اسد از عرصه سیاسی سوریه کنار خواهد رفت

© AFP 2023 / Ho/Sanaامریکا: اسد از عرصه سیاسی سوریه کنار خواهد رفت
امریکا: اسد از عرصه سیاسی سوریه کنار خواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که رئیس جمهور سوریه در نهایت از راس قدرت کنار خواهد رفت اما آینده رهبری در این کشور جنگ‌زده همچنان نامعلوم است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری سی ان ان، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست گروه 20 در هامبورگ به خبرنگاران گفت: اینکه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه چطور از راس قدرت کنار خواهد رفت، هنوز معلوم نیست اما یک گذار از خاندان اسد وجود خواهد داشت.
وی همچنین معتقد است که آمریکا و روسیه هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و هر دو می‌خواهند شاهد یک سوریه با ثبات پس از داعش باشند.
تیلرسون افزود: فکر می‌کنم تعهدی در دولت روسیه وجود دارد و آنها شاهد گذاری از شکست داعش به بعد از سرنگونی این گروه تروریستی هستند و اینکه چه کاری باید در رابطه با دولت دمشق انجام دهیم مورد توجه واقع شده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او در یک نشست دو ساعته که مملو از شوخی و بذله‌گویی بود، با یکدیگر دیدار کردند. آنها در این نشست درباره موضوعات حساسی چون سوریه و تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات آمریکا مذاکره کردند و به طور کلی حالت خوش‌بینانه‌تری در قبال مذاکرات به وجود آوردند.
این دو رئیس جمهور در مورد وضعیت اوکراین و سوریه، مبارزه با تروریزم و امنیت سایبری صحبت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала