غنی: قضیه دوستم باید یک‌ طرفه شود

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoجنرال دوستم
جنرال دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری افغانستان از نهادهای عدلی و قضایی و دادستانی کل کشور خواسته است که پروندۀ جنرال دوستم را هر چه زودتر یک ‌طرفه کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، ارگ می گوید، موضوع معاون اول رییس ‌جمهور یک قضیه حقوقی است و خواهش ما از نهادهای عدلی قضایی و به خصوص دادستانی این است که هر چه زودتر این قضیه را یک طرف کنند، هرگاه وی مجرم شناخته شود به ارگان‎ های عدلی قضایی مربوط می‎‎شود که بررسی کنند و هرگاه جنرال دوستم بیگناه ثابت می‎شود، می‌آید و به کارش ادامه می ‎دهد.ریاست جمهوری پس از تشکیل ائتلاف احزاب جمعیت، جنبش و وحدت مردم افغانستان تلاش‌های جدی را برای کشانیدن دوستم به تیم رییس‌جمهوری آغاز کرده است.
نجیب‌الله آزاد معاون سخنگوی رییس جمهور گفته که اگر در این بررسی‎ ها عبدالرشید دوستم بی‌گناه ثابت شود، به کارش ادامه می‌دهد.
وی سال گذشته از سوی احمد ایشچی والی پیشین جوزجان متهم به بدرفتاری جنسی شد.
آقای ایشچی ادعا کرده‎ است که جنرال دوستم وی را مورد بدرفتاری قرار داده‎ است، قضیه که پیش از این دادستانی گفته بود، مورد بررسی آنان قرار دارد.
اما نزدیکان معاون اول این اتهامات را بارها رد کرده‎ اند.
بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش ملی افغانستان گفت، نهادهای عدلی و قضایی باید در باره این اتهامات تصمیم سیاسی اتخاذ نکنند.
او افزود که اتهاماتی که بر معاون صاحب وارد شده ما از اساس آن را کرده ‎ایم و باز هم رد می ‎کنیم، می ‎خواهیم که دادستانی و محاکم فیصله سیاسی نکنند و در این قضیه برخورد سیاسی نکنند.
آقای ته ینج همچنان می‎گوید، معاون اول ریس جمهور به دلیل نارضایتی مبنی بر نپرداختن به طرح‎ ها و ندادن صلاحیت به وی، به دفتر کارش اش حضور نیافته ‎است.
به گفته وی، عبدالرشید دوستم در حال حاضر به دلیل انجام معاینات صحی در ترکیه به سر می‎ برد و به زودی به کابل برخواهد گشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала