اتهامات جدی علیه ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareمراسم رژه روز ارتش در ایران
مراسم رژه روز ارتش در ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بهانه ی جدید برای دور نگهداشتن ایران از سوریه

طرح اتهامات جدید علیه ایران با استناد به جاسوسان آلمان و فرانسه

رسانه های اسرائیلی، اطلاعات کسب شده از منابع جاسوسی آلمان و فرانسه، اتهامات جدیدی علیه ایران می باشد. 

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، رژیم فعلی اسرائیل  که در دو ماه اخیر تبلیغات گسترده ای را  با هدف خارج ساختن ایران از سوریه انجام داده اند، اکنون شیوه عملیاتی خود علیه تهران را تغییر داده و با استناد به اطلاعات کسب شده از نهادهای اطلاعاتی فرانسه و آلمان ، اتهامات ی را علیه ایران مطرح کرده اند.

در همین رابطه روزنامه جروزالیم پست می نویسد: آژانس های اطلاعات ایالتی آلمان از جمله هامبورگ اطلاعاتی در دست دارد و آن نشان می دهد که ایران در تخطی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تعهدات خود در برجام بدنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای و همچنین توسعه تخنیک ساخت راکت است.

این رسانه های اسرائیلی همچنین مدعی شده که ایران بدنبال جاسوسی و همچنین ضربه زدن به موسسات وابسته به رژیم فعلی اسرائیل است.

جروزالیم پست با استناد به این اطلاعات همچنین مدعی همکاری یک شرکت چینی با ایران در زمینه ارسال قطعات مربوط به تولید راکت شده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که سازمان ملل متحد به تازگی پایبندی کامل ایران را به برجام تائید کرده است.

علاوه بر ذکر این اتهام از سوی جروزالیم پست، یدیعوت آحارانوت نیز در مطلبی جدید به ساخت کارخانه تولید راکت از سوی ایران در لبنان پرداخته و این اقدام ایران را تهدیدی علیه اسرائیل اعلام کرده و گفته است که ایران این کارخانه را در برابر حملات اسرائیل تقویت کرده است.

منبع اطلاعاتی یدیعوت آحارانوت برای انتشار این مطلب مجله آنلاین «اینتلیجنس» فرانسه است.

آحارانوت می نویسد: کارخانه تولید راکت که ایران برای حزب الله لبنان می سازد دارای 2 بخش است که یک بخش آن در «هرمل» واقع بوده و بخش دوم آن در سواحل لبنان و در فاصله بین شهرهای «صیدا» و «تایر» واقع شده و در عمق 50 متری زمین است تا از حملات اسرائیل در امان بمانند.

به نوشته این رسانه اسرائیلی، در بخش هرمل این کارخانه راکت های زمین به زمین فاتح-110 با برد 300 کیلومتر که قابلیت حمل سرگلوله400  کیلویی را دارند تولید می شوند و در بخشی که در فاصله بین صیدا و تایر واقع شده بخش های مختلف موشک هایی که بعدا در منطقه ای دیگر به یکدیگر متصل می شوند ساخته می شوند.

به گزارش مهر، این موارد در حالی مطرح می شود که اسرائیل سعی در بزرگنمایی حضور ایران در لبنان و سوریه دارد و در همین راستا طی روزهای گذشته اعلام شد که تل آویو از طریق رایزنی با مسکو و واشنگتن در پی ایجاد منطقه حائل بین سرحدات سرزمین های اشغالی و سوریه است. این منطقه حائل با هدف دور کردن حزب الله و ایران از سرحدات سرزمین های اشغالی ایجاد خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала