بازگشت اوباما به سیاست

© Sputnik / Photohost-agency /  مراجعه به بانک تصاویر بازگشت اوباما به سیاست
بازگشت اوباما به سیاست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور سابق آمریکا قرار است با به عهده گرفتن رهبری یک کمیته به مسیر اصلی سیاست بازگردد و به دموکرات‌ها کمک کند تا با تغییر حدود حوزه‌های انتخاباتی، حزب جمهوری‌خواه را به چالش بکشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اکسپرس، باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا از قدرت و نفوذ خود برای حمایت از یک کمیته دموکراتیک استفاده خواهد کرد که قصد دارد از طریق تنظیم شکایت‌نامه، تقسیم‌بندی‌ "غیرمنصفانه" حوزه‌های انتخاباتی را به چالش بکشد.

این تقسیم بندی حوزه‌های انتخاباتی روند تغییر حدود حوزه‌های انتخاباتی است تا یک حزب با تضمین اینکه طرفداران حزبش در یک منطقه متمرکز هستند بتوانند در انتخابات مزایایی به دست آورند.

دموکرات‌ها، قانونگذاران جمهوری‌خواه را به تقسیم‌بندی غیرمنصفانه حوزه‌های انتخاباتی در ایالت‌هایی چون اوهایو متهم کرده‌اند؛ جایی که در سال ۲۰۱۴ میلادی علی‌رغم آنکه ۴۰ درصد رای دهندگان از نامزدهای حزب دموکرات حمایت کردند، ۱۲ کرسی از ۱۶ کرسی به قانونگذاران جمهوری‌خواه اعطا شد.

کوین لوئیس، سخنگوی باراک اوباما گفت: چهل و چهارمین رئیس‌جمهور کشورمان می‌خواهد از تلاش‌های این کمیته برای رسیدگی به تقسیم‌بندی‌ غیرمنصفانه حوزه‌های انتخاباتی که باعث شده بسیاری از رای دهندگان آمریکایی احساس کنند که دیگر امکان مطرح کردن رای و عقیده خود را در روند انتخابات ندارند، حمایت کند.

وی افزود: احیای عدالت و انصاف در دموکراسی کشور ما با حمایت از نقشه‌های ناحیه‌ای جامع‌تر و منصفانه‌تر در سراسر کشور یکی از اولویت‌های باراک اوباما محسوب می‌شود.

اریک هولدر، رئیس کمیته ملی تقسیم‌بندی دموکراتیک که در زمان ریاست جمهوری اوباما به عنوان دادستان کل کشور خدمت کرده بود مرتبا اوباما را از برنامه‌هایش برای تغییر حدود حوزه‌های انتخاباتی مطلع ساخته است.

وی گفت: کمیته ملی تقسیم‌بندی دموکراتیک مفتخر است که از حمایت باراک اوباما برخوردار است چراکه ما در تلاشیم تا تقسیم‌بندی غیرمنصفانه حوزه‌های انتخاباتی را تغییر داده و وضعیت عادلانه‌تری را در دموکراسی‌مان ایجاد کنیم.

در حالی که این نخستین اقدام اوباما برای بازگشت به مسیر اصلی سیاست محسوب می‌شود وی از زمان خروج از قصر سفید برای دفاع از برنامه درمانی "اوباماکر" و زیر سوال بردن رهبری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا استفاده کرده است.

به دنبال خروج ترامپ از توافقنامه آب‌وهوای پاریس، اوباما به شدت از این آدم "فتنه‌انگیز" جمهوری‌خواه و عدم رهبری آمریکا در عرصه جهانی انتقاد کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала