قطر: امریکا مسوول حملات تروریستی اخیر در افعانستان است

© Sputnikوقوع انفجار نیرومند در کابل
وقوع انفجار نیرومند در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های قطر، مسوولیت حملات خونین اخیر افغانستان، به دوش امریکا میباشد، امریکائی ها حملات را طرح ریزی و عملی نموده اند.

اسپوتنیک به نقل از افغانستان امرزو، روزنامه "الرایۀ" دوحه می نویسد که این حملات بخاطر آن صورت گرفت تا متحدین امریکا و در قدم اول کشور های اروپائی در هراس شوند.

این روزنامه می نویسد که امریکا در جنگ افغانستان ناکام شده و حالا به این شکل سعی می ورزد شکست خود را جبران کند و همزمان کشور های اروپائی را بترساند.

به نظر این روزنامه، چنین حملات پیچیده و خوب سازمان شده را فقط کشور قوی می تواند سازماندهی نماید. گروپ های تروریستی توانائی چنین حملات را ندارند.

برعلاوه گفته می شود که داعش افغانستان نیز تحت رهبری امریکا ایجاد گردیده و تشویق میگردد. این همه برای ان است تا امریکا حضور نیرو های خود را در افغانستان توسعه و حفظ نمایند.

" الرایه"در مورد پروسه صلح با طالبان می نویسد که دولت کابل و امریکا پلان درست در ارتباط صلح با طالبان ندارند و به همین علت به تقاضا طالبان ارزش قائل نیستند".

امریکا سعی می ورزد تا تامین امنیت افغانستان، پرابلم جنگ و صلح را بدوش متحدین اروپائی و ناتو خود بگذارد و به این شکل ناتو نیز به دام امریکا افتاده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала