اعتراف سرباز خاص بریتانیایی درباره کشتار غیر نظامیان در افغانستان

© Flickr / ResoluteSupportMediaاعتراف سرباز خاص بریتانیایی درباره کشتار غیر نظامیان در افغانستان
اعتراف سرباز خاص بریتانیایی درباره کشتار غیر نظامیان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یافته های یک نشریه بریتانیایی نشان می دهد نیروهای خاص بریتانیا، در جریان عملیات‌های شبانه در افغانستان پس از کشتن افراد ملکی و بی دفاع ، آنها را به عنوان فرمانده هان هلاک شده طالبان معرفی می کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، نشریه بریتانیایی دیلی اکسپرس به عملکرد غیر قانونی نیروهای خاص بریتانیایی در افغانستان که به نام ساس (SAS) یاد می‎شوند پرداخته و از قول یک عسکر سابق این نیروها که هویت وی افشا نشده‎ است، می‎نویسد- "زمانی‎که عملیات شبانه به پیمانه وسیع در افغانستان آغاز شد، کشتار غیر قانونی در مقررات کاری آن‎ها شامل نبود، ولی همیشه غیر نظامیان افغان در جریان این عملیات‌ها کشته می‎شدند، بعداً در سطح عالی استخبارات تائید می‎شد که آن‎ها افراد ملکی نه، بلکه قوماندانان طالبان بوده‎اند".

به گفته این سرباز بریتانیایی، زمانی‌که عملیات به درستی پیش نمی‌رفت، افراد ملکی به شمول کودکان و زنان به قتل می‌رسیدند.

اظهارات این عسکر بریتانیایی بعد از آن نشر می‎شود که در مورد ادعای این‎که پرسونل نیروهای خاص بریتانیا(SAS)  در جریان ماموریت در افغانستان، افراد ملکی را با خونسردی کشته و در مورد رویدادها راپورهای نادرست داده‎اند، پولیس نظامی شاهی بریتانیا (RMP) در این مورد تحقیقات را آغاز کرد.

نشریه دیلی اکسپرس از قول این عسکر می‎نویسد که در موارد خاص در کنار اجساد قوماندانان غیر مسلح طالبان اسحله گذاشته می‎شد، تا بعد ثابت ساخته شود که آن‎ها تروریستان مسلح بوده‎اند.

این نظامی بریتانیایی همچنان گفته است که رهبری گروه نیروهای خاص با ارائه‌ی گزارش‌های نادرست، چنین وانمود می‌کرد که جنگجویان طالبان توسط نیروهای افغانی به قتل رسیده اند، نه توسط نظامیان بریتانیایی.

براساس گزارش این نشریه، سرگرالد هاوارت، وزیر دفاع اسبق بریتانیا گفته‎است: "قبل از آغاز هرگونه تحقیقات باید خیلی احتیاط شود، چون این موضوع می‎تواند به نیروهای خاص(SAS)  زیان برساند".

به گفته وزیر دفاع اسبق بریتانیا، نیروهای خاص این کشور از اعتبار و حیثیت عالی در جهان برخوردار می‌باشند و اگر در محکمه باز فعالیت‎های محرمانه آن‎ها بررسی شود، احتمال دارد که به این نیروها زیان برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала