اسناد جدید: طیاره اکتشافی بالای بحیره مدیترانه با بشقاب پرنده روبرو شده بود

© Fotolia / Nikolaynاسناد جدید: طیاره اکتشافی بالای بحیره مدیترانه با بشقاب پرنده روبرو شده بود
اسناد جدید: طیاره اکتشافی بالای بحیره مدیترانه با بشقاب پرنده روبرو شده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کلاس سوان (Clas Svahn) در مقاله منتشره در نشریه «Dagens Nyheter»، چاپ سویدن می نویسد، اینک یک روز دیگر بین المللی اجسام پرنده ناشناخته شده (بشقاب های پرنده) که در تاریخ 2 جولای برگزار شد، سپری گردید.

من به جزئیات این مساله نخواهم پرداخت که چرا این تاریخ بد است — کسی که میخواهد در این باره بخواند، به بلوگ سال 2014 من مراجعه نماید. همان دلایل امروز نیر کار میدهند.
در جبهه بشقاب های پرنده حوادث زیادی رخ میدهند، ولی خود مفهوم «بشقاب پرنده» هفتادمین سالگرد خود را در تاریخ 24 جون تجلیل نمود. آنگاه، در سال 1974، پیلوت طیاره خصوصی کینت ارنولد (Kenneth Arnold) مشاهدات را انجام داد که برای همیش در ذهن ما دو بشقاب روی هم گذاشته شده را، به مثابه تمثال هدف ناشناخته شده دارای منشای فرضی غیرزمینی، حک نمود. و این در حال است که او خود هیچگاهی در این باره صحبت نمی کرد که همه چیز به همین شکل معلوم میشد.
نیروهای مسلح انگلستان تازه ترین مجموعه اسناد را با گزارش راجع به بشقاب های پرنده منتشر ساخته که قبلاً محرم بودند. کار که طی سالیان متمادی جریان داشت، حالا باید تکمیل گردد.
به این ترتیب، یک هزار صفحه برای هر آن کسی قابل دسترسی گردیده که که میخواهد آنها را بخواند، اما این بار آرشیف ملی — سازمان که این اسناد را برای دسترسی ارایه میکند — در مورد سکان نکردن آنها فیصله نموده است. اگر کسی میخواهد آنها را بخوانند، پس به رفتن به آنجا مجبور است.
در یکی از اسناد روبروشدن طیاره کشف راداری امریکایی نوع RC-135 با هدف ناشناخته شده بالای بحیره مدیترانه در تاریخ 19 اکتوبر سال 1982 تشریح شده است. معلومات راجع به این حادثه از نظامیان انگلیسی از پایگاه نیروی هوایی شاهی « Troodos» در قبرس رسیده بود.
نظامیان انگلیس شنیدند که عمله طیاره چگونه فریاد می زدند و بعد از آن که بشقاب پرنده با ده ها جفت چراغ های اشاره کننده بصورت ناگهانی به طیاره در راتفاع 10 هزار متر نزدیک شد، کمک درخواست میکردند.
این هدف هم توسط چشم و هم در رادارها دیده میشد و زمانیکه او دورزدن به اطراف طیاره اکتشافی آغاز کرد، مخابره چی زنگ خطر به صدا درآورد.
به منطقه دو طیاره امریکایی F-14 و طیاره شکاری انگلیسی نوع Phantom روان کردند، ولی هیچ یک از پیلوتان قبل از ان که بشقاب پرنده، به گفته عمله طیاره اکتشافی، به جانب افریقا پرواز کرد، هیچ چیزی را دیده نتوانستند.
آنگاه این پدیده که حوالی ساعت 16:00 به وقت محلی آغاز گردیده بود، 90 دقیقه مشاهده میشد.
دیوید کلارک (David Clarke) دانشمند عرصه مطالعات اجسام پرنده ناشناس و پروفیسور ژورنالیزم پوهنتون شیفیلد در بلوگ خود مینویسد که بشقاب پرنده در هیچ یک از رادارها که در روی زمین و در یکی از کشتی ها که در آن وقت در منظقه موجود بود، دیده نمی شد.
این حادثه از طرف وزارت دفاع انگلستان در جریان چند هفته تحقیق میشد و بعداً در ماه نوامبر همان سال نتائیج به وزارت دفاع امریکا ارسال شدند. کلارک می نویسد، این که این نتائیج چه بودند، در اسناد منتشره فعلی روشن نشده است.
بدتر اینکه، باوجود آن که معلومات ثبت شده از رادارها و تصاویر وجود داشتند، در گزارش که حالا منتشر شده، هیچ چیزی از اینها ذکر نشده اند. اما کاملاً روشن است که تصاویر به ارتباط تحقیق استفاده شده بودند.
اما، دیوید کلارک تذکر میدهد که موضوع بر سر طیاره میراژ اسرائیلی یا لبنانی مطرح بود.
این توضیحات قانع کننده نیستند. طبق گزارش، هدف فقط در فاصله چند کیلومتری طیاره اکتشافی حرکت میکرد، به اطراف آن دور می زد و برای همه اعضای عمله در جریان 90 دقیقه قابل دید بود. روشن است که اشکال ثبوت ها به همه معلوم است، ولی در اینجا معلومات راجسترشده رادار طیاره نیز وجود دارند.
بدون در نظرداشت توضیحات، گزارش دلچسپ است. سوال اینست که آیا اسنادی بیشتر در آرشیف امریکا، جای که آنها باید موجود باشند، یافت شده میتوانند یا خیر. اینکه وزارت دفاع انگلستان همه اسناد و همه امکانات برای آنهایی، را از بین برده که میخواهند بدانند که در واقعیت امر چه رخ داده، این تائثرآور است، ولی با آن شیوه کاملاً مطابقت دارد که در گذشته نیز با اسناد مربوط به بشقاب های پرنده به آن متوسل میشدند.
به این ترتیب، این سوال مطرح میشود که آیا تصاویر و نتیجه گیری های انجام شده در کدام آرشیف امریکایی حفظ گردیده یا خیر.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала