انگلیس: ادامه فروش سلاح به عربستان قانونی است

© Screen ShotThe US military has begun testing the "ski jump" take-offs for the F-35 fighter jet variant that is nearing initial operating capability for use by the US Marines.
The US military has begun testing the ski jump take-offs for the F-35 fighter jet variant that is nearing initial operating capability for use by the US Marines. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به اساس اعلام دادگاه عالی انگلیس، تداوم فروش سلاح به عربستان از سوی دولت این کشور مغایرت با قوانین ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز؛ دادگاه عالی انگلیس پس از بررسی اسناد محرمانه اعلام کرد ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی از سوی دولت، قوانین را نقض نمی‌کند.
بر اساس شکایت کمپین مبارزه با تجارت اسلحه، جت‌های جنگنده و بمب‌های فروخته‌شده به عربستان از سوی دولت انگلیس، در جنگ یمن جان مردم این کشور را می‌گیرند. این گروه، از اقدام دولت انگلیس در تداوم صدور مجوز فروش اسلحه به عربستان انتقاد کرده است. بنا بر اعلام این کمپین، از سال 2015 بیش از 10 هزار نفر در یمن بر اثر تجاوز عربستان سعودی و متحدانش جان خود را از دست داده اند.
اما دادگاه عالی انگلیس امروز به نفع دولت این کشور رأی داد و از بررسی قضایی شکایت این کمپین خودداری کرد. بنا بر اعلام این دادگاه، اقدام دولت انگلیس غیر منطقی و غیر قانونی نبوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала