جواب اشرف غنی به اعضای ایتلاف نجات افغانستان

© Sputnik / Zuhal Sarhadجواب اشرف غنی به اعضای ایتلاف نجات افغانستان
جواب اشرف غنی به اعضای ایتلاف نجات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی می‌گوید که خاموشی او در پیوند به اعتراض‌ها از ترس نبوده بلکه به خاطر وحدت ملی خاموشی اختیار کرده او از منتقدان حکومت می‌خواهد هرکسی پیشنهاد اصلاحی دارد وارد میدان شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، پس از شکل‌گیری ایتلاف نجات افغانستان و انتقادهای تند رهبری این ایتلاف علیه محمد اشرف غنی رییس جمهور، آقای غنی امروز سه‌شنبه (۲۰ سرطان) در یک نشست خبری در کابل به همه‌ آنچه که تاکنون مردم از سوی رییس جمهور نشنیده بود پاسخ گفت.
ایتلاف نجات افغانستان گفته بود که به هدف اصلاح حکومت شکل گرفته است هدفی که رییس جمهور غنی این‌گونه به آن پاسخ می‌دهد " هرکسی که پیشنهاد اصلاحات دارد دا گز دا میدان. پیشنهاد مه به همین همکارانی که نام شان را گرفتید؛ بیاید یک پروژه ۵۰۰ میلیون دالری را تامین کنید. با یک پیشنهاد واضح بیاید که دو ولایت افغانستان را چطور مبدل می کنید به صورت مثبت".
رییس جمهور غنی خود را ریکارد دار اصلاحات در افغانستان دانسته و از بهر ثبت نکردن داریی‌های شماری از سیاستگران منتقد حکومت می‌خواهد که داریی‌های شان را ثبت کنند.
آقای غنی بیان داشت:" اگر گپ از اصلاحات است کی ریکارد اصلاحات دارد. مه دارایی‌های خوده هر قیران خوده با ملت شریک کردم و منابع اش را ثبت کردم. تقاضای مه این است که هرکسی که در میدان سیاست دخیل می‌شود باید تمام دارایی‌های خود را در اختیار ملت قرار بدهند تا بتوانیم یک سیاست معقول را روی دست بگیریم".
آقای غنی در پیوند به اعتراضات عطا محمد نور والی بلخ و پرونده اتهام احمد ایشچی بر معاون اول ریاست جمهوری گفت: " استاد عطا از سیاست مدارهای مطرح افغانستان است امید که به حیث سیاست مدار مطرح رفتار کند…. مساله معاون اول عدلی و قضایی است، دعوا بین دو شخص است دولت در این زمینه بی طرف است و او به اجازه لوی ثارنوالی سفر کرد است".
محمد محقق یکی از رهبران ایتلاف نجات افغانستان نیز روز گذشته گفته بود که رییس جمهور غنی در جلسه‌های حکومت " جیغ " می‌زند.
در همین حال رییس جمهور در واکنش به گفته‌های محقق گفت: "امید است که پس بیایند که کی جیغ می‌زند. در عین حال شما قضاوت کنید که کی دسپلین ندارد. آیا دسپلین دولتی این است که اعضایی شورای امنیت به رسانه ها برآیند. حکومت داری دسپلین می‌خواهد".
این گفته‌ها پس از آن می‌شود که ایتلاف نجات افغانستان خود را شریک پنجاه پنجاه حکومت می‌داند. شریکی که رییس جمهور غنی از نظر این ایتلاف به آن صادق نیست و به آنان هیچ نوع صلاحیتی را اجازه نداده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала